A fost lansata aplicatia pentru eliberare CERTIFICATELOR DE SITUATIE DE URGENTA
certificate situatii de urgentaimmcoronaviruseconomiefirmeafacericompaniivanzari
Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri anunta ca a lansat aplicatia pentru eliberarea Certificatelor de Situatie de Urgenta. Intreaga procedura se desfasoara online, iar solicitantii au nevoie de semnatura digitala.
Cererea pentru obtinerea Certificatelor de Situatii de Urgenta poate fi depusa aici
http://prevenire.gov.ro. Tot pe aceasta platforma, solicitantii vor primi documentul.
"Acest document are ca scop sustinerea operatorilor economici in relatiile cu institutiile publice pentru obtinerea, in conditiile legii, de facilitati de creditare, masuri de sprijin ori in relatiile comerciale, ca urmare a impactului economic, financiar si social asupra activitatii acestora, determinat de raspandirea coronavirusului SARS–CoV-2: amanarea la plata pentru serviciile de utilitati, invocarea de forta majora (doar pentru IMM-uri)", informeaza ministerul Economiei.
Certificatele sunt de doua tipuri:
TIP 1 (ALBASTRU) —> eliberat in forma prezentata in anexa nr. 1, pentru solicitantii care cer acordarea acestuia in baza declaratiei pe propria raspundere emisa in forma prezentata in anexa ANEXA 3, din care rezulta intreruperea totala sau partiala a activitatii, ca urmare a deciziilor emise de autoritatile publice competente, potrivit legii, in perioada starii
de urgenta decretate;
TIP 2 (GALBEN) —> eliberat in forma prezentata in anexa nr. 2, pentru solicitantii care cer acordarea acestuia in baza declaratiei pe propria raspundere emisa in forma prezentata in ANEXA 3 , din care rezulta inregistrarea unei diminuari a incasarilor in luna martie 2020 cu un procent de minimum 25% fata de media incasarilor din perioada ianuarie—februarie 2020.
Pentru obtinerea certificatului de urgenta TIP 1 (ALBASTRU)/TIP 2 (GALBEN), solicitantul incarca in platforma urmatoarele informatii si documente:
a) datele de identificare;
b) declaratia pe propria raspundere a reprezentantului legal, prin care acesta atesta ca toate informatiile si documentele care stau la baza cererii pentru obtinerea certificatului sunt conforme cu realitatea si respecta legislatia in vigoare raportat la tipul de certificat solicitat, conform cerintelor instituite in cuprinsul art. 2, cu referire la inchiderea totala sau partiala a activitatii sau la diminuarea incasarilor in cuantumul indicat. In situatia in care reprezentantul legal nu detine semnatura electronica, acesta poate semna olograf, urmand ca toate documentele incarcate in platforma http://prevenire.gov.ro (inclusiv declaratia pe propria raspundere) sa fie semnate electronic de catre imputernicitul desemnat in acest sens.
Certificatele de Situatie de Urgenta NU mai sunt necesare pentru obtinerea somajului tehnic
Guvernul a stabilit, prin OUG 32/26 martie 2020 privind modificarea si completarea OUG 30/2020, ca Certificatele de Situatie de Urgenta NU mai sunt necesare pentru obtinerea somajului tehnic pentru salariatii angajatorilor care isi reduc sau isi intrerup activitatea ca urmare a efectelor epidemiei de SARS-CoV-2.
Somajul tehnic va fi obtinut in urma depunerii, de catre angajator, prin posta electronica, la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, precum si a municipiului Bucuresti, in raza carora isi au sediul social, o cerere semnata si datata de reprezentantul legal, insotita de o declaratie pe propria raspundere si de lista persoanelor care urmeaza sa beneficieze de aceasta indemnizatie, asumata de reprezentantul legal al angajatorului.
Call center pentru cei care vor sa obtina Certificatele de Situatie de Urgenta
Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri a infiintat un call-center pentru cei care au in continuare intrebari referitoare la Certificatele de Situatii de Urgenta. Numerele de telefon sunt: 0751.513.210 si 0751.216.870.