“E lesne de inteles ca procesul de cumparare se muta treptat in mediul online. Este esential ca cei care fac cumparaturi online sa cunoasca politica site-urilor prin intermediul carora fac achizitiile, sa respecte recomandarile acestora si sa raporteze catre acestea cazurile in care sunt prejudiciati”, a declarat Costin Cadelcu, Marketing Manager Okazii.ro.
“Inca din anul 2008, echipa Okazii.ro a sprijinit demersurile Politiei Romane pentru identificarea tuturor celor care incearca sa comita infractiuni prin vanzarea fictiva de produse pe site. In 2012, de exemplu, au fost solutionate 85% dintre fraudele raportate catre Okazii.ro, restul fiind in continuare instrumentate” a completat Costin Cadelcu.
In orice moment, pe Okazii.ro sunt peste 2 milioane de produse noi si second-hand oferite de magazine si persoane fizice. Permanent este incurajata o politica transparenta de vanzare-cumparare. In acest sens, Okazii.ro a dezvoltat doua servicii importante pentru siguranta cumparaturilor: Garantia de Livrare si Punctul de Livrare din Baneasa Shopping City.
Garantia de Livrare este un serviciu care le ofera cumparatorilor posibilitatea ca, in termen de trei zile lucratoare de la primirea produsului comandat, sa solicite returnarea banilor, in cazul in care produsul nu corespunde descrierii de pe site. Daca produsele dorite nu fac inca parte din acest program, utilizatorii pot solicita vanzatorului sa activeze serviciul, activarea fiind gratuita. Garantia de Livrare ofera siguranta deplina a cumparaturilor pe Okazii.ro.
“Garantia de livrare este un serviciu unic in Romania, care protejeaza cumparatorii de pe site-ul Okazii.ro impotriva oricarei tenative de frauda, fiind binevenit pentru cresterea increderii celor interesati de comertul online in Romania. Sfatul meu pentru toti cei care fac cumparaturi online pe Okazii.ro este sa caute numai vanzatori cu un istoric relevant, care prin calificativele obtinute sa isi demonstreze onestitatea si corectitudinea si care garanteaza astfel ca ofera produse conforme cu descrierea din cadrul licitatiei”, a comentat Felix Dobos, vanzator premium pe site-ul Okazii.ro din anul 2006.
Incepand cu ianuarie i2013, Okazii.ro a deschis si primul Punct de Livrare pentru clientii din Bucuresti, aflat in incinta magazinului DOMO din Baneasa Shopping City. Coletele trimise prin Punctul de Livrare sunt preluate de catre un reprezentant Okazii.ro, iar cumparatorii pot vedea pe loc daca ele corespund asteptarilor si descrierii de pe site. Vanzatorii vor putea trimite sau aduce personal la Okazii.ro – Punct livrare produsele pe care le comercializeaza. Similar, cumparatorii vor putea sa-si ridice din punctul de livrare produsele comandate telefonic la numarul 0374187888, acest serviciu fiind disponibil pentru produsele ce au setata Garantia de Livrare. Okazii.ro actioneaza astfel ca un intermediar al tranzactiilor pentru prevenirea si evitarea abuzurilor si a oricaror tentative de frauda.
Prin Regulamentul de functionare, Okazii.ro atentioneaza utilizatorii sa evite atat platile in avans, cat si comunicarea prin alte mijloace decat cele disponibile in cadrul site-ului. Orice comunicare intre vanzator si cumparator trebuie facuta prin intermediul sistemului, deoarece Okazii.ro poate interveni activ in cazul unor situatii sau tentative de prejudiciere. De asemenea, sunt recomandate verificarea in prealabil a calificativelor vanzatorului, discutarea tuturor aspectelor legate de starea produsului cu vanzatorul doar in cadrul site-ului, evitarea trimiterii de bani in avans si a oricaror conditionari de acest tip, atentia sporita la ofertele disponibile pe site.
Potrivit Politiei Romane, un utilizator legitim este indreptatit sa considere ca o tranzactie online este frauduloasa in urmatoarele cazuri:
vanzatorul posteaza licitatia ca si cum ar fi cetatean al unui stat, dar raspunde prin e-mail cumparatorului din alta tara pretinzand ca este plecat cu afaceri, are probleme familiale etc.
vanzatorul posteaza licitatia sub un nume, insa cere ca plata sa fie facuta catre o alta persoana.
vanzatorul cere ca plata sa se faca prin transfer direct (Western Union, Money Gram etc.) sau prin transfer bancar. Prin utilizarea acestor servicii de plata, banii nu mai pot fi recuperati.
vanzatorul pretinde a fi reprezentantul unei companii cunoscute, despre care este stiut ca nu are o reprezentanta in tara de origine a vanzatorului.
cumparatorul cere ca bunul achizitionat sa fie livrat in alta tara decat cea de origine.
cumparatorul foloseste o carte de credit, iar adresa de livrare a bunului difera de cea aferenta cartii de credit.
„Pentru orice nelamurire legata de achizitia unui produs, utilizatorii pot apela serviciul Asistenta Clienti Okazii.ro, disponibil la numarul 0374-OKAZII (0374-652944), de luni pana sambata in intervalul orar 9.00-21.00”, informeaza Okazii.ro, intr-un comunicat de presa.