Prima etapa a procesului de cautare a spatiului de birouri ar trebui sa inceapa cu estimarea, in metri patrati, a spatiului de care veti avea nevoie, tinand cont ca suprafata unui post de lucru per angajat trebuie sa fie, in medie, de 10 metri patrati, potrivit standardelor tehnice din domeniu. Este bine sa va asigurati ca spatiul de birouri pe care il cautati nu va fi nici prea mare (pentru a nu plati in plus pentru acesta), nici prea inghesuit, ci flexibil. Alegerea unui spatiu de lucru la intamplare sau in graba poate fi o greseala, de aceea este necesar sa alocati acestei alegeri un interval de timp suficient de mare, de cateva luni de zile.
Piata emergenta de birouri din Capitala poate furniza, de exemplu, multiple optiuni de inchiriere pentru spatii de lucru pentru antreprenori, astfel ca puteti gasi centre de afaceri centrale, cladiri foarte potrivite in zone de extindere urbana nou construite sau chiar in parcuri business, desi acestea sunt amplasate in zone periferice. Este recomandat sa apelati si la sfatul unui specialist in domeniul imobiliar, care va poate oferi cele mai bune sfaturi in acest sens. Evolutia preturilor chiriilor pentru spatiile de birouri nu a inregistrat, in ultimul timp, schimbari bruste si se mentine pe un trend mediu.
3. Tipul de spatiu de birouri cel mai potrivit
In functie de viziunea pe care o aveti asupra tipului de spatiu de birouri dorit, puteti opta pentru proiecte de birouri in vile sau in cladiri de birouri, noi sau vechi, care, in Bucuresti, de exemplu, sunt disponibile in orice zona. Potrivit studiilor realizate de agentiile imobiliare, in urmatorii trei ani, pana in anul 2020, cele mai multe proiecte de centre de afaceri vor fi realizate in zona Politehnica-Grozavesti-Orhideea-Tudor Vladimirescu, totalizand o suprafata de spatii de birouri de 279.000 mp, si, bineinteles, in locatiile ultracentrale Piata Unirii-Universitate-Piata Romana-Piata Victoriei sau in Pipera si zonele de extindere din nord.
4. Infrastructura, un aspect foarte important
Chiar daca zona care va atrage pare relevanta, este necesar sa verificati daca reteaua de infrastructura este bine asigurata, astfel incat personalul si clientii sa nu fie afectati de aglomeratii inevitabile la ore de varf sau, din contra, retelele rutiere sa fie greu accesibile din cauza calitatii inferioare a acestora. De asemenea, este bine sa va informati si sa aflati ce facilitati sunt in zona, cum ar fi spatiile de parcare pentru masini si biciclete sau accesul la statii de metrou si transport in comun la suprafata, daca doriti ca angajatii dumneavoastra sa ajunga cat mai repede la locul de munca.
5. Facilitatile comerciale din proximitate
Daca oferta spatiului imobiliar pare sa corespunda criteriilor si exigentelor dumneavoastra, verificati neaparat daca in proximitate se afla si spatii comerciale, restaurante, cafenele, spatii bancare, supermarketuri sau spatii recreative pentru angajati. De altfel, puteti amenaja si singuri astfel de spatii de recreere nu doar pentru echipa proprie, ci si pentru cele ale companiilor vecine, carora sa le oferiti acces contra cost. Studii ale cercetatorilor din domeniu arata ca, in prezent, configuratia spatiilor de birouri este mult mai flexibila, incluzand zone de activitati sportive si recreative pentru angajati.
6. Calitatea serviciilor din spatiul inchiriat
Atunci cand verificati calitatea spatiului disponibil pentru inchiriere, puteti sa luati in considerare si aspecte precum designul modern, gradul de risc seismic, calitatea spatiilor comune (toalete, bucatarie, spatiul pentru fumat etc.) si managamentul acestora, mobilierul din camere, tehnologia IT si cea a telecomunicatiilor, instalatiile electrice, sanitare si lumina naturala. De asemenea, este recomandat sa verificati programul de lucru al cladirii, gradul de disponibilitate pe timp de noapte, in weekend sau de sarbatori, precum si felul in care este asigurata securitatea cladirii si cea a personalului.
7. Posibilitatea extinderii in viitor
Daca acum sunteti preocupat sa gasiti un spatiu de birouri care vi se pare suficient pentru afacerea proprie, ar fi bine sa luati in calcul si posibilitatea extinderii in urmatorii cativa ani. Afacerile cresc, evolueaza si spatiul de birouri pe care il veti contracta ar putea deveni insuficient, motiv pentru care ar fi bine sa verificati, de la inceput, ce alte spatii sunt disponibile in cladire sau in apropiere si care ar fi costurile pentru extindere. Totodata, pentru mai multa flexibilitate in viitor, ar fi bine sa va asigurati ca aveti si optiunea subinchirierii spatiului de lucru, ceea ce va poate ajuta sa recuperati o parte din pretul chiriei.
8. Conditiile contractuale
Alegerea unui spatiu pentru desfasurarea activitatii este cea mai importanta decizie pe care o veti lua si care poate afecta bunul mers al dezvoltarii afacerii dumneavoastra. Asadar, este necesar sa constientizati care sunt factorii cheie in finalizarea procesului de selectie a spatiului de birouri dorit. Inainte sa semnati contractul de inchiriere, ar trebui sa negociati clar termenii, inclusiv in ceea ce priveste lucrarile de reparatii sau de amenajare. Stabiliti nivelul fix al chiriei lunare sau trimestriale pentru un interval mai mare de doi ani sau cel putin negociati ca marirea chiriei sa fie una rezonabila. De asemenea, contractul incheiat pe o perioada mai mare de 5 ani va poate scuti de mariri neasteptate.
In functie de nevoile si de exigentele dumneavoastra, puteti planifica, in cativa pasi simpli, o strategie inteligenta pentru identificarea unui spatiu de birouri perfect pentru dezvoltarea afacerii pe care o detineti.
Sursa foto:
https://www.pexels.com/photo/business-chairs-contemporary-decoration-210620/
Ultimele NOUTATI
Craciunul saraciei: cum sa te feresti de cheltuieli haotice in perioada sarbatorilor
Craciunul inainte de 1989: cum petreceau romanii pe vremea lui Ceausescu?
Desertul de Craciun gata in 30 de minute - reteta rapida care cucereste pe toata lumea
Cumparaturi de Sarbatori? Afla cele mai periculoase capcane care te fac sa cheltuiesti mai mult decat trebuie!
Trucul genial care te ajuta sa gatesti drobul pentru masa de Craciun intr-o ora!
Partenerii nostri
Adaosuri variabile la salariu. Se vor inregistra in Revisal?
INS: Pensia medie lunara a crescut cu 6,4% in trimestrul III, ajugand la 2.582 lei
Angajarea persoanelor cu handicap. MASURI incepand cu luna ianuarie 2025
Casare partiala mijloc fix: Studiu de caz privind tratamentul contabil si fiscal
Declaratia unica: Din 2025, avem un Formular inteligent pentru Declaratia 212
Nivelul normelor anuale de venit corespunzatoare unei camere de inchiriat pentru anul 2025
Te-ar putea interesa si
Desertul de Craciun gata in 30 de minute - reteta rapida care cucereste pe toata lumea
Cumparaturi de Sarbatori? Afla cele mai periculoase capcane care te fac sa cheltuiesti mai mult decat trebuie!