Aici intervin beneficiile pe care le poate oferi angajatorul, extrem de utile pentru a pastra un nivel ridicat de multumire in randul angajatilor, in situatia in care maririle salariale nu sunt posibile.
Pentru a veni cu solutii eficiente in astfel de conditii si a mentine gradul de satisfactie a angajatilor, compania poate apela la specialisti capabili sa gaseasca cea mai buna varianta.
7 beneficii pe care le poti oferi angajatilor cand nu iti permiti sa maresti salariile:
1. Tichete de masa
Acestea pot fi o prima solutie pentru angajatorii care vor sa ofere un bonus celor din companie, fara sa depaseasca plafonul stabilit pentru bugetul anual de salarii. Impozitarea tichetelor de masa este avantajoasa pentru firme si ofera astfel angajatilor oportunitatea sa isi rotunjeasca veniturile lunare.
2. Cadouri pentru zilele importante din an
Craciunul, Pastele si alte sarbatori religioase pot fi marcate prin cadouri catre angajati. Acestea nu sunt impozitate de stat, cu o singura conditie, si anume ca valoarea totala a unui cadou sa nu depaseasca suma de 150 de lei.
3. Voucherele de vacanta
Serviciile de transport si de tratament in vacante pot fi decondate de angajatori fara ca acestia sa plateasca impozite catre stat. Aceste vouchere de vacanta pot fi oferite si membrilor de familie ai angajatilor si nu intra in categoria performantelor de la locul de munca, deoarece sunt considerate cheltuieli sociale.
4. Tichete-cadou pentru zile importante din viata angajatului
Casatoria si ziua de nastere a angajatului reprezinta momente importante in care o firma il poate stimula pe acesta printr-un bonus care il ajuta sa-si rotunjeasca veniturile. Vorbim de aceasta data despre tichete-cadou, indiferent de suma. Exista in acest caz o conditie, si anume ca totul sa fie specificat in contractul de munca.
5. Contributii la pilonul III de pensii
In aceasta situatie nu vorbim despre venituri lunare de care un angajat poate beneficia imediat, ci despre posibilitatea ca acesta sa se bucure de o suma mai mare dupa ce se va retrage din activitate, odata cu iesirea la pensie. Contributiile la pilonul III de pensii pot fi facute direct de angajat sau prin intermediul angajatorului si, atat timp cat suma anuala depusa nu depaseste 400 de euro, nu sunt impozitate.
6. Traininguri si workshopuri
Dezvoltarea profesionala a unui angajat este extrem de importanta atat pentru acesta, cat si pentru companie. Un alt avantaj il constituie faptul ca pregatirea angajatilor nu este impozitata de stat.
7. Asigurari private de sanatate
Sistemul privat de asigurari de sanatate ii ofera angajatului o serie de avantaje fara costuri suplimentare, cum ar fi, de exemplu, posibilitatea de a-si programa consultatia medicala la clinica, ora si medicul pe care si le doreste, de a primi rezultatele analizelor pe e-mail etc. Pentru angajator, acest serviciu oferit celor din firma nu este impozitat decat in contextul in care suma platita anual pentru fiecare angajat nu depaseste valoarea de 400 de euro.
Sursa foto: Shutterstock / Copyright: fizkes
Ultimele NOUTATI
Ne-ar placea ca Romania sa fie reprezentata de Calin Georgescu pe plan international?
Cum sa faci cozonaci pufosi de fiecare data secretul pe care bunica nu ti l-a spus
De ce nu trebuie sa-ti fie frica de un credit de nevoi personale. Ghid pentru incepatori
Partenerii nostri
Adaosuri variabile la salariu. Se vor inregistra in Revisal?
INS: Pensia medie lunara a crescut cu 6,4% in trimestrul III, ajugand la 2.582 lei
Angajarea persoanelor cu handicap. MASURI incepand cu luna ianuarie 2025
Casare partiala mijloc fix: Studiu de caz privind tratamentul contabil si fiscal
Declaratia unica: Din 2025, avem un Formular inteligent pentru Declaratia 212
Nivelul normelor anuale de venit corespunzatoare unei camere de inchiriat pentru anul 2025
Te-ar putea interesa si