5 reguli de pe care orice antreprenor ar trebui sa le respecte atunci cand isi construieste un brand:
1. Da-i o poveste brandului tau
Este important sa descoperi si sa intelegi unde consumatorii tai rezoneaza cu produsul tau. O poveste care iti intareste brandul este absolut necesara, astfel de tehnici de rebranding fiind extrem de comune in zona marilor economiii ale lumii. Subway, spre exemplu, a avut un succes teribil in anul 1998, dupa ce consumatorii au descoperit povestea lui Jared Fogle, un tanar care a sustinut ca a reusit sa slabeasca extrem de mult mancand de la celebrul lant de restaurante de tip fast-food. Incasarile companiei au crescut, datorita acestei povesti, de la 3 la 11 miliarde de dolari, Jared fiind numit ulterior purtator de cuvant al brandului.
2. Mergi catre o piata mai larga
Extinderea publicului tinta poate fi o solutie excelenta, daca studiile arata ca exista potential acolo. Asa s-a intamplat in 2010 cu Old Spice, care a descoperit ca 60% dintre produsele pentru barbati erau achizitionate de catre femei, care le faceau cadou mai departe. Astfel, acestia si-au construit campania cu mesaje pentru femei, ceea ce a adus o crestere cu 300% a traficului pe site-ul ofical si cu 200% a vanzarilor. In Romania, Cezar Rapotan, proprietarul Arabesque, a investit 10 milioane de euro pentru a construi brandul MatHaus, reusind astfel sa se extinda si mai mult in zona de retail.
3. Da-i amploare brandului
Brandul nu este doar despre vanzarea unor produse sau servicii, ci despre capacitatea de a schimba comunitati, vieti, de a gasi rezolvari problemelor care preocupa o buna parte a societatii si de a deveni un partener pentru consumator. Astfel, fiecare antreprenor trebuie sa stie cum sa-i ofere brandului amploarea de care are nevoie sa devina relevant pe piata. O misiune publica poate fi solutia perfecta, care sa raspunda nevoilor imediate ale consumatorilor. In acest fel, ei nu vor vedea in brandul tau doar interesul de a scoate profit, ci dorinta de a deveni un partener activ si implicat in viata lor.
4. Nu alerga doar dupa profit imediat
Un brand bun va atrage profit, dar daca brandul este construit avand acest aspect ca unica tinta, atunci consumatorii s-ar putea sa-l evite. Un exemplu in acest sens a fost Netflix, in 2011, care a decis sa se transforme in doua companii, urmand ca preturile pentru consumatori sa creasca cu aproximativ 60 de procente. Aceasta decizie a fost abandonata rapid, insa numai dupa ce 800.000 de abonati au renuntat la serviciile acestui canal de video streaming.
5. Fii autentic
Brandul tau trebuie sa aiba propriul stil de a comunica, de a pune problema si de a se comporta pe piata. Prin autenticitate, businessul va capata rapid indentitate in fata consumatorilor, care vor reactiona rapid atunci cand brandul tau va avea ceva de spus.
Sursa foto: Shutterstock / Copyright: Branislav Nenin
Ultimele NOUTATI
Masa de Craciun, "pe saracie". Romanii sunt nevoiti sa cumpere la suta de grame de Sarbatori
De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie
Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora
Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti
Partenerii nostri
Adaosuri variabile la salariu. Se vor inregistra in Revisal?
INS: Pensia medie lunara a crescut cu 6,4% in trimestrul III, ajugand la 2.582 lei
Angajarea persoanelor cu handicap. MASURI incepand cu luna ianuarie 2025
Casare partiala mijloc fix: Studiu de caz privind tratamentul contabil si fiscal
Declaratia unica: Din 2025, avem un Formular inteligent pentru Declaratia 212