1. Transparenta
Transparentizarea comunicarii, procedurilor, selectiei, promovarii si deciziilor luate de o organizatie poate avea un impact urias in modul in care firma este receptata in rand angajatilor. De la prezentarea detaliata catre angajati a calculului pentru contributiile sociale, pana la modalitatile interne prin care cei ambitiosi pot ajunge sa ocupe, in timp, functii importante de conducere, transparenta se traducere prin incredere in randul angajatilor si in deschiderea acestora de a se vedea pe termen lung in structurile acesteia.
2. Comunicare interna
Este, de asemena, extrem de important ca fiecare firma sa aiba o comunicare interna eficienta, in care toti angajatii sunt pastrati mereu la curent cu ultimele decizii, dezbateri si directii de business luate de firma pentru care lucreaza. Una dintre cele mai simple metode prin care o companie isi poate construi o comunicare interna eficienta este un newsletter corporate saptamanal dedicat angajatilor. Tinerea lor la curent cu toate noutatile din firma contribuie, de asemenea, la increderea pe care o au in firma la care lucreaza.
3. Beneficii
Nu toate beneficiile trebuie sa fie financiare. Fie ca vorbim despre abonamente la sala de sport, reduceri comerciale in anumite magazine, la film, concerte sau teatru, fie ca vorbim despre bonuri de masa, asigurari private de sanatate si cupoane de benzina pentru cei care folosesc masina personala pentru a ajunge in fiecare zi la munca, beneficiile sunt foarte importante pentru a stabili o relatie mai stransa cu angajatii. In acelasi timp, la nivel de business, astfel de beneficii au avantajul de a fi scutite de anumite impozite la stat. Astfel, angajatorul poate rezolva unele dintre problemele cu care angajatii se confrunta lunar, fara sa suporte impozite si mai mari.
4. Respectarea angajamentelor
Un alt pilon extrem de important in stabilirea unei relatii bazate pe incredere intre angajator si angajati il reprezinta respectarea angajamentelor. Fie ca este vorba despre mariri de salarii, bonusuri la intervale regulate sau stabilite in functie de anumite rezultate, respectarea acestor angajamente asumate de firma au rolul de a pastra angajatii buni in cadrul firmei.
5. Dezvoltarea angajatilor
Un angajat nu va avea incredere intr-o firma in care simte ca este exploatat. De aceea este vital, atat pentru viitorul firmei din punct de vedere al resursei umane, dar mai ales din punct de vedere financiar, ca un angajator sa isi pregateasca angajatii sa evolueze constant. Fie prin cursuri de specializare, fie prin workshop-uri, pregatirea angajatilor este un element esential in stabilirea unei relatii bazate pe incredere reciproca si respect intre angajator si cei din firma sa. Angajatii buni vor alege sa ramane in firma, iar astfel business-ul nu va trebui mereu sa caute oameni noi in piata, ca sa umple golurile lasate de cei care pleaca in mod regulat din cauza lipsei de incredere ca actualul loc de munca este cu adevarat serios.
Sursa foto: Shutterstock / Copyright: ASDF_MEDIA
Ultimele NOUTATI
Masa de Craciun, "pe saracie". Romanii sunt nevoiti sa cumpere la suta de grame de Sarbatori
De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie
Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora
Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti
Partenerii nostri
Adaosuri variabile la salariu. Se vor inregistra in Revisal?
INS: Pensia medie lunara a crescut cu 6,4% in trimestrul III, ajugand la 2.582 lei
Angajarea persoanelor cu handicap. MASURI incepand cu luna ianuarie 2025
Casare partiala mijloc fix: Studiu de caz privind tratamentul contabil si fiscal
Declaratia unica: Din 2025, avem un Formular inteligent pentru Declaratia 212