5 metode de plata in trend in comertul online in 2022
comert electronice-commencemetode de plata
Una dintre industriile cu cea mai rapida crestere la nivel global, comertul online se mentine pe acelasi trend ascendent si in Romania, tara noastra situandu-se in topul tarilor din UE cu cea mai mare crestere a vanzarilor electronice. Cu o valoare de peste 6 miliarde de euro in 2021, potrivit estimarilor Asociatiei Romane a Magazinelor Online, piata de e-commerce din Romania se concentreaza pe optimizarea si diversificarea metodelor de plata, pentru a crea consumatorilor o experienta de cumparaturi cat mai confortabila si facila. Iata 5 metode de plata in trend in comertul online in 2022.
Cumperi acum, platesti mai tarziu (Buy Now Pay Later sau BNPL)
Prezent si in Romania prin intermediul Mokka, solutie financiara oferita de compania fintech Revo Technologies, Cumperi acum, platesti mai tarziu cunoaste o dezvoltare accelerata la nivel mondial, dar si in Romania, unde 55% dintre cumparatori sunt interesati sa utilizeze aceasta metoda de plata la comerciantii favoriti (conform unei cercetari de piata realizate de iSense Solutions in colaborare cu Mokka). Estimat sa ajunga la o valoare globala de 995 miliarde de dolari pana in 2026 conform unui raport al Juniper Research,
Cumperi acum, platesti mai tarziu este o modalitate de finantare instant a achizitiilor, preferata de clienti pentru ca este rapida, nebirocratica, fara comisioane ascunse si prezenta atat in mediul online cat si in magazinele fizice. In plus, este flexibila si permite adaptarea numarului de rate, cat si a valorii acestora, la nevoile clientilor. Solutia financiara propusa de Mokka aduce avantaje si retailerilor, atat in mediul online, cat si offline, pentru ca: este disponibila omnichannel, reduce rata de abandon a cosului de
cumparaturi si sporeste valoarea medie a tranzactiilor.
Plati contactless sau online prin intermediul aplicatiilor
Desi nu sunt o noutate, platile contactless au luat avant in retail de la debutul pandemiei, iar Romania a ajuns in top 10 mondial in ce priveste frecventa utilizarii acestora, conform unui studiu realizat de Mastercard. Platile contactless in retail sau online in comertul electronic prin intermediul unor aplicatii precum Google Pay sau Apple Pay reprezinta nivelul urmator si sunt din ce in ce mai utilizate atat in magazinele fizice, cat si in comertul online datorita facilitatilor pe care le ofera clientilor: salveaza timp si efort cand se realizeaza cumparaturile.
Platile cu mobilul
Si acest tip de plati devine din ce in ce mai popular in Romania, tot mai multe persoane preferand telefonul sau ceasurile inteligente pentru a face plati decat metodele clasice. Potrivit specialistilor in domeniu, pentru Millennials si mai ales pentru GenZ, generatia tinerilor in jur de 30 de ani, conceptele de „cash” si chiar de card bancar din plastic vor fi straine. Metoda favorita de plata pentru acest segment important de cumparatori este deja telefonul mobil, pe care-l folosesc ca sa achite de la cumparaturile de zi cu zi, la vacante sau alte bunuri si servicii cu valori mai ridicate.
Plata cu criptomonede
Monedele virtuale au inceput sa fie tot mai prezente in vietile oamenilor si multi le prefera pentru ca au unele avantaje, intre care viteza de tranzactie. Cu un portofel electronic descarcat de pe Google Play sau App Store si plin de criptomonede se pot face cumparaturi de la cele mai mari magazine online din lume, dar si din Romania. De altfel, cumparatorii de la noi din tara se numara printre primii din Europa de Est care au putut sa faca plati folosind criptomonede.
Platile biometrice
Metodele de plata cu autorizare biometrica au aparut din nevoia de crestere a securitatii tranzactiilor si de amplificare a increderii clientilor. Tot mai multi operatori din retail folosesc sisteme avansate de autentificare biometrica – amprenta, recunoastere faciala etc. –, introduse pentru prima data in Romania inca din2018. Tehnologiile de autentificare biometrica ofera clientilor o experienta de utilizare mai confortabila, mai sigura, dar nu rezolva o problema importanta – cea a finantarii cosului de cumparaturi.