5 metode de gestionare a stresului in relatia cu seful
relatia cu sefulangajatiprofesie
Atat studiile internationale*, cat si cele locale** care analizeaza motivele pentru care angajatii renunta la job-ul actual pentru unul nou, sau pentru o pauza, releva acelasi adevar: peste 50% dintre respondenti mentioneaza drept cauza a demisiei lor relatia cu sefii.
Aceasta relatie este de multe ori tensionata si asta se datoreaza unui cumul de factori, de la presiunea pe care o resimte managerul din partea unui manager superior sau din partea unui client, presiune pe care o transmite mai departe angajatilor, la faptul ca cei doi nu prioritizeaza construirea unei relatii personale, rezumandu-se doar la o comunicare functionala, de la lipsa de cunostinte de psihologie individuala si organizationala a managerilor, si asa mai departe.
Si fiindca nu ii putem schimba pe ceilalti, dar putem sa ne schimbam propriul comportament, ceea ce poate duce in timp la schimbarea comportamentului celorlalti, va propunem in continuare cateva metode prin care sa ajungeti sa va simtiti mai bine la locul de munca, mai putin stresati:
1. Afla ce isi doreste si ce asteptari are de la tine
De multe ori neintelegerile apar din necunoastere. Stabileste o intalnire cu seful tau in urma careia sa afli care este viziunea lui despre viitorul companiei unde lucrati, ce isi doreste el sa se intample cu produsul/ serviciul pe care il oferiti, care e visul lui, care sunt aspiratiile lui in cariera, apoi ce asteptari are de la echipa in care lucrezi si de la tine in mod particular. Te va ajuta sa ai o viziune de ansamblu si o lista clara de prioritati legate de rolul tau in poveste.
2. Stabileste o intalnire lunara cu el
Propune-i sa va vedeti periodic, o data pe luna, nu mai mult de 15-20 minute, pentru a-i cere feedback asupra muncii tale, sa vezi daca are sugestii, daca e multumit si pentru a-ti reimprospata lista de prioritati. In acest fel iti va fi mai greu sa scapi din vedere anumite lucruri care pot fi importante si veti mentine relatia calda. Aceasta intalnire poate fi destinata si exprimarii sentimentelor, pentru ca ele sa nu se adune si sa rabufnesti mai tarziu.
3. Economiseste-i timpul
Decat sa vii la el cu mai multe cereri intr-o zi, mai degraba asteapta sa se adune mai multe si spune-i-le pe toate odata. De asemenea, vino si cu idei de solutii la problemele pe care i le expui. Va aprecia faptul ca ii respecti cea mai pretioasa resursa pe care o are: timpul, si ca esti implicat.
4. Nu lua lucrurile personal
Prima cauza a stresului este faptul ca luam criticile si acuzele personal, insa rareori o reactie exagerata in directia noastra ne are pe noi drept motiv, in procent de 100%. De multe ori oamenii reactioneaza la mai multe lucruri, combinat, elementul declansator fiind doar picatura care a umplut un pahar.
5. Stabileste o relatie personala
Ai vrea sa primesti apreciere, sa fii recunoscut, sa te simti conectat, sa ai o relatie buna cu seful tau, dar tu ce ai facut pentru crearea ei? Indrazneste sa faci primii pasi, afla mai multe despre el, muta discutiile, pe cat posibil, si de la om la om, sa nu fie doar de la angajat la manager. Gandeste-te de pilda cu ce ai putea sa il ajuti, sau cum i-ai putea face ziua mai buna?
Speram sa te ajute sugestiile de mai sus si sa auzim numai de bine!
Descrierea studiilor la care ne-am referit:
*
http://www.gallup.com/businessjournal/182321/employees-lot-managers.aspx
**
http://www.portalhr.ro/3-din-5-romani-nu-vor-sa-lucreze-pentru-companii-cu-o-reputatie-proasta