Construirea unui brand si a unei companii capabile sa supravietuiasca oricarei schimbari economice, sociale sau tehnologice tine de cateva criterii esentiale, scrie Bizjournals. O afacere capabila sa indeplineasca toate aceste cerinte isi minimizeaza riscurile si isi poate consolida pozitia pe piata:
Constanta si perseverenta pe piata
Un business longeviv se construieste in timp. Chiar si acele afaceri care par sa fi obtinut succesul peste noapte ascund in spatele lor luni sau chiar ani de eforturi tacute pentru atingerea unor obiective si pentru imbunatatirea serviciilor sau produselor oferite. De aceea, profitul raportat de o companie intr-un singur an nu poate fi relevant decat daca il privim intr-un context mai larg.
Un exemplu foarte bun in acest sens este compania romaneasca Arabesque, cel mai mare distribuitor de materiale de constructii, detinuta de omul de afaceri Cezar Rapotan. Dupa perioada de criza din 2009, Arabesque a avut un profit de 34 de milioane de lei in 2011, in usoara scadere fata de anul 2010, insa in 2016 compania a raportat un profit de 55 de milioane de lei, cu 22% mai mare decat in 2015. Un business care reuseste sa se mentina la un nivel constant chiar si in perioadele de criza financiara este una care va culege roadele in perioadele de boom economic si isi va consolida pozitia pe piata.
Perceptia publica si nivelul de incredere
Modul in care o companie este perceputa de public influenteaza nivelul de incredere pe care il au oamenii in ea. Imaginea unei companii pe piata depinde si de longevitate (companiile vechi sunt considerate mai de incredere), dar si de modul in care acestea comunica si interactioneaza cu clientii sai. Acest lucru este cu atat mai evident in era internetului si a retelelor de socializare, cand orice greseala tactica facuta de o companie poate avea ecouri in intreaga lume si poate genera o adevarata criza de imagine.
Viziunea si capacitatea de inovare
O companie care nu inoveaza sau nu tine pasul cu schimbarile tehnologice risca sa devina irelevanta in domeniul in care activeaza si sa piarda teren in fata competitorilor sai. De exemplu, multe companii din domeniul de retail care au introdus tarziu optiunea de a face cumparaturi online au inregistrat scaderi semnificative ale vanzarilor, intrucat clientii lor s-au reorientat spre magazine online, care le permiteau sa isi comande produsele pe internet. Chiar daca un business nu este pionier in dezvoltarea unor noi tehnologii, el trebuie sa aiba disponibilitatea si resursele pentru a le implementa atunci cand este timpul, daca nu vrea sa isi piarda pozitia pe piata.
Cultura organizationala si respectul fata de angajati
Angajatii unei companii sunt, de multe ori, ambasadorii brandului, asa ca este extrem de important ca ei sa fie multumiti de locul lor de munca si sa aiba o parere buna despre companie. Un business care isi construieste o cultura organizationala bazata pe respect fata de angajati, pe egalitatea de sanse, comunicarea transparenta si eliminarea discriminarilor se va bucura de o imagine favorabila pe piata, isi va creste retentia angajatilor si va reusi intotdeauna sa atraga cei mai buni oameni din domeniu.
Capacitatea de decizie la nivel de management
Exista numeroase cazuri in care o companie trebuie sa riste si sa ia decizii rapid, fara a avea in fata toate datele necesare. Aici intervine capacitatea de decizie a managerului si flerul sau. El trebuie sa fie capabil sa anticipeze unele riscuri sau oportunitati si sa ia decizia corecta, la momentul potrivit. In aceste conditii, este nevoie de un manager cu viziune, claritate in gandire, dar si cu abilitati de negociere si de anticipare a modului in care vor evolua situatiile in care se regaseste compania sa.
Ultimele NOUTATI
Masa de Craciun, "pe saracie". Romanii sunt nevoiti sa cumpere la suta de grame de Sarbatori
De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie
Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora
Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti
Partenerii nostri
Adaosuri variabile la salariu. Se vor inregistra in Revisal?
INS: Pensia medie lunara a crescut cu 6,4% in trimestrul III, ajugand la 2.582 lei
Angajarea persoanelor cu handicap. MASURI incepand cu luna ianuarie 2025
Casare partiala mijloc fix: Studiu de caz privind tratamentul contabil si fiscal
Declaratia unica: Din 2025, avem un Formular inteligent pentru Declaratia 212