In acelasi timp, acesta poate fi amplificat de unele elemente din mediul inconjurator care formeaza si dau tonul spatiului de lucru al angajatilor.
1. Zgomotul
Cum marea majoritate a spatiilor de birouri au fost construite eliminand peretii despartitori si aducand impreuna cat mai multi angajati, cu atat zgomotul din birouri a devenit tot mai mare, iar acesta poate fi unul dintre factorii nocivi care afecteaza considerabil nivelul de stres printre angajati. Asa cum un studiu publicat in Journal of Applied Psychology a aratat, angajatii care lucreaza intr-un mediu mai linistit au reusit sa termine mai repede o serie de puzzle-uri, spre deosebire de cei care lucreaza intr-un mediu mai galagios, zgomotul afectand considerabil capacitatea acestora de concentrare.
2. Lumina
In foarte multe spatii de birouri, lumina artificiala este cea mai des folosita pentru a ilumina complet zonele destinate angajatilor, iar aceasta poate deveni un factor de stres in timp. Potrivit unui studiu realizat de Rensselaer Polytechnic Institute a concluzionat faptul ca unul dintre principalii factori de stres dintr-un spatiu de birouri poate fi o lumina insuficienta, situație care poate fi provocata de alegerea gresita a solutiilor de iluminare pentru interior. Acesta este si motivul pentru care este foarte important sa alegi corpuri de iluminat care corespund cu nevoile pe care angajatii le au, ideale pentru reducerea stresului provocat de lumina slaba din birouri.
3. Lipsa de intimitate
Pornita initial ca o dorinta de a apropia si mai mult angajatii intre ei si de a-i ajuta sa lucreze mai eficient in echipa, ideea cladirilor de birouri „open-space” a nascut insa o alta problema care poate fi dificil de rezolvat. Lipsa de intimitate poate reduce performantele angajatilor si, mai mult, le creste nivelul de stres. De aceea, este si recomandat ca intre birouri sau intre departamente sa existe spatii despartitoare, fie prin pereti falsi, fie prin geamuri, pentru a putea aduce mai multa intimitate pentru angajatii din companie.
4. Lipsa spatiilor verzi
Nu vorbim aici despre gradini interioare, pentru ca nu multe cladiri de birouri dispun de astfel de spatii, ci mai degraba despre zone destinate plantelor de interior din birouri, extrem de utile daca sunt transformate in mici zone de relaxare, si asta datorita rolului extrem de important pe care plantele il au in oxigenarea mai buna a incaperilor. O astfel de solutie poate fi accesibila atat birourilor mari, dar poate intra usor si pe lista ideilor utile pentru cei care vor sa-si faca un birou in propria locuinta.
5. Lipsa de flexibilitate
Nu toate joburile ofera sansa angajatilor de a lucra si in sistem remote, motiv pentru care nu vom aduce acest lucru in discutie, insa unul dintre beneficiile minime de care angajatii ar trebui sa se bucure este o ora de relaxare sub forma unei pauze de pranz. Un studiu realizat in 2017 de catre Journal of Occupational Health Psychology arata faptul ca angajatii care aleg sa se plimbe in timpul pauzei de pranz si care se rup de munca pentru o ora se simt mai fericiti la finalul programului si arata o capacitate de concentrare mai mare in partea a doua a zilei, spre deosebire de cei care obisnuiesc sa manance pranzul pe fuga, eventual chiar pe biroul de lucru.
Ultimele NOUTATI
Masa de Craciun, "pe saracie". Romanii sunt nevoiti sa cumpere la suta de grame de Sarbatori
De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie
Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora
Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti
Partenerii nostri
Adaosuri variabile la salariu. Se vor inregistra in Revisal?
INS: Pensia medie lunara a crescut cu 6,4% in trimestrul III, ajugand la 2.582 lei
Angajarea persoanelor cu handicap. MASURI incepand cu luna ianuarie 2025
Casare partiala mijloc fix: Studiu de caz privind tratamentul contabil si fiscal
Declaratia unica: Din 2025, avem un Formular inteligent pentru Declaratia 212