5 branduri care isi rasfata'' clientii
brandikeaclientihellman'stoyotahaine
Pe o piata unde exista sute de branduri, servicii si produse, companiile de prestigiu incearca sa ramana in top. Un nou raport intocmit de trendwatching.com sugereaza ca o cale excelenta de diferentiere este chiar apropierea de clienti si de ceea ce isi doresc acestia; astfel, "brandurile servile" sunt cu adevarat apreciate, in detrimentul companiilor care tin cont doar de profituri, nu si de OAMENI.
Este o tactica absolut corecta si necesara. Raportul citeaza un studiu American Express, care arata ca 70 de procente dintre consumatorii americani sunt dispusi sa cheltuiasca mai multi bani, atunci cand brandurile respective le ofera servicii excelente si 60% dintre ei cred ca unele companii nu se implica suficient in imbunatatirea experientei oferite clientilor. Iata cateva branduri carora chiar le pasa de cumparatorii lor.
1. Hyundai Home Shopping le permite clientilor sa "probeze" hainele inainte sa le cumpere
Hyundai a lansat recent "H-Codi'', o aplicatie care scaneaza fata si corpul clientului si ii permite sa probeze virtual produse din magazinul Hyundai Home Shopping.
2. Ikea este mereu la datorie
Ikea le ofera clientilor sai din Quebec cutii din carton, in care sa isi care marfurile achizitionate si reduceri la mobilierul nou achizitionat.
3. Samsung ii ajuta pe clientii sai sa economiseasca bani
Samsung desfasoara o promotie la telefoanele Galaxy, in care dupa ce achizitioneaza un smartphone, utilizatorii pot "incarca'' informatiile despre vechiul lor telefon pe pagina de Facebook a companiei, primind apoi o evaluare a valorii acestuia; dupa aceea, utilizatorii trimit telefoanele vechi la Samsung si primesc pana la 300 de dolari.
4. Hellman's ofera retete culinare gratuite
Cand cumparatorii au achizitionat un borcan de maioneza Hellman's din supermarketul brazilian St. Marche, casa de marcat a generat o reteta personalizata, bazandu-se pe informatiile despre maioneza si alte produse achizitionate de acestia.
5. Toyota transforma navigatia intr-o joaca serioasa
Soferii de Toyota din Japonia pot controla GPS-ul masinii lor prin intermediului unui Nintendo DS cu Bluetooth.