Fiecare antreprenor se confrunta zi de zi cu probleme foarte diverse, de la pierderi de stoc, la certuri intre angajati sau la inspectii inopinante ale statului.
Tocmai de aceea, e foarte important sa fii proactiv, sa preintampini problemele inainte ca ele sa-ti afecteze afacerea. Daca esti precaut si prevazator, nu doar ca vei avea clienti mai multumiti, dar vei evita si multe dificultati pe termen lung. Iata 4 lucruri pe care ar trebui sa le ai in vedere:
1. Cunoasterea legislatiei
E foarte important pentru antreprenor sa cunoasca legislatia din domeniul sau de activitate. Cu atat mai mult pentru retaileri, care au contact direct cu clientii. Fiecare produs are propriile sale indicatii legate de achizitie, depozitare sau comercializare. Astfel, fiecare retailer e nevoit sa se conformeze unui anumit set de prevederi legale, in functie de produsele pe care le vinde, fie ca vorbim de produse alimentare, dispozitive electronice sau bijuterii.
Din nefericire, putini antreprenori studiaza legislatia. Spre exemplu, exista multe magazine care folosesc aparate POS, insa nu la fel de multi antreprenori care cunosc prevederile legale privind plata prin card. Daca esti nepregatit, risti sa faci greseli fara sa vrei, iar asta te poate costa. Pe termen lung, orice lacuna se poate transforma intr-o problema, pentru ca daca nu cunosti legea din domeniul tau de activitate, nu vei sti nici daca o incalci.
2. Prioritizarea investitiilor
Atunci cand ai o un magazin, nu e usor sa decizi cum sa-ti imparti bugetul de investitii. Daca afacerea ta e una de mici dimensiuni, atunci probabil si resursele pe care le ai la dispozitie sunt limitate, asa ca e important sa fii foarte chibzuit cu banii tai si sa-i distribui in mod inteligent.
Trebuie sa investesti constant in tehnologii si echipamente care sa te ajute sa-ti cresti incasarile, insa e important sa pui mereu asta in echilibru cu plata datoriilor si, mai mult decat orice, siguranta clientilor tai. Inainte de toate, trebuie sa fii sigur ca produsele tale sunt mereu in cea mai buna conditie, fie ca vorbim de alimente sau jucarii. Ultimul lucru pe care il vrei e o inspectie sanitara negativa sau un accident al unui client cu unul din produsele tale.
3. Eficientizarea vanzarilor
Vanzarile sunt inima afacerii tale, indiferent in ce domeniu lucrezi. In consecinta, nivelul de satisfactie al clientilor tai joaca un rol central in succesul afacerii pe termen lung. Trebuie sa faci o prioritate din eficientizarea procesului de vanzare, care trebuie sa decurga cat mai lin si mai eficient pentru fiecare client in parte.
Asta poate sa insemne sa mai angajezi personal ca sa reduci cozile de la casa sau sa dotezi casele cu sisteme de montare POS-uri, ca oamenii sa-si poata introduce pin-ul mai repede. Chiar si cateva secunde conteaza, pentru ca asta inseamna un timp de asteptare mai mic pentru clienti si, in consecinta, clienti mai multumiti.
4. Feedback-ul clientilor
Conform Hiver HQ, feedback-ul clientilor devine gradual piatra de temelie de la care porneste dezvoltarea unei afaceri. In consecinta, ar fi o mare greseala sa nu iei in considerare solicitarile sau sugestiile clientilor, cand vine vorba de afacerea ta. De cele mai multe ori, clientii nu ofera feedback decat daca e vorba de o problema punctuala, care le afecteaza experienta de cumparare. Poate fi vorba de o lipsa de cosuri la intrarea in magazin, o categorie de produse mai greu de gasit sau chiar o usa defecta, care stinghereste accesul in locatie.
Chiar si daca e vorba de chestiuni minore, mare parte din solicitarile clientilor tai tin de experienta lor de cumparare, asa ca rezolvarea acestor probleme ii va loializa si te va feri de critici din parte altora pe viitor.
Sursa foto: Shutterstock
Ultimele NOUTATI
Masa de Craciun, "pe saracie". Romanii sunt nevoiti sa cumpere la suta de grame de Sarbatori
De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie
Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora
Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti
Partenerii nostri
Adaosuri variabile la salariu. Se vor inregistra in Revisal?
INS: Pensia medie lunara a crescut cu 6,4% in trimestrul III, ajugand la 2.582 lei
Angajarea persoanelor cu handicap. MASURI incepand cu luna ianuarie 2025
Casare partiala mijloc fix: Studiu de caz privind tratamentul contabil si fiscal
Declaratia unica: Din 2025, avem un Formular inteligent pentru Declaratia 212