250 milioane de euro pentru modernizarea a 41,2 km de cale ferata
cfrlucrariconsortiuvitezatrenuriferoviarinfrastructura
CFR a atribuit un contract consortiului format din companiile Astaldi - Swietelsky - Alstom - Euro Construct – Dafora pentru lucrari de constructii pe tronsonul de frontiera Curtici-Arad. Obiectivul il reprezinta cresterea circulatiei trenurilor pana la o viteza maxima de 160km/h. Valoarea contractului este de 248,19 milioane de euro fara TVA, iar termenul de executie a lucrarilor este de 27 de luni calendaristice.
Proiectul cuprinde lucrari de reabilitare/modernizare a infrastructurii si suprastructurii, electrificare si energoalimentare, telecomunicatii feroviare (inclusiv GSM-R) si lucrari de constructii civile in statii.
Termenul pentru depunerea contestatiilor este de 10 zile de la primirea comunicarii. Contractul va fi cofinantat de Comisia Europeana (85%), prin Fondul de Coeziune si de Guvern (15%).
Obiectivul prioritar al contractului este modernizarea infrastructurii feroviare pentru a creste circulatia trenurilor pana la o viteza maxima de 160km/h.
CFR anunta in luna ianuarie ca a primit sase oferte in faza de precalificare pentru modernizarea caii ferate pe tronsonul frontiera-Curtici-Arad, valoarea estimativa a contractului fiind de 1,17 miliarde lei, fara TVA.
Astfel, au depus oferte consortiile Condotte (Italia) - Balfour Beatty Rail (Germania) - Balfour Beatty Rail (Italia) - Ansaldo STS (Italia) - Selex Communications (Italia), Impresa Pizzarotti&C (Italia) - Construzioni Linee Ferroviarie (Italia) - Strukton Rail (Germania), Leonhard Weiss (Germania) - Colas Rail (Franta) - Thales (Franta), Alpine Bau (Austria) - FCC Construccion (Spania) - Wiebe (Austria), Astaldi (Italia) - Swietelsky (Austria) - Alstom (Franta) - Euro Construct (Romania) - Dafora (Romania), precum si compania OHL ZS (Cehia).