16 octombrie, Ziua Internationala a Sefului. Cum alegem cadoul potrivit?
ziua sefuluiziua mondiala a sefuluicadouri sefcadouri oameni de afaceri
Ziua Internationala a Sefului este sarbatorita anual pe 16 octombrie. Cu ocazia acestei zile ne putem arata recunostinta nu doar catre sefi, manageri sau supervisori, ci si catre coachi, mentori si partenerii de afaceri, pentru indrumarea oferita.
Ziua Sefului este o sarbatoare care a aparut la sfarsitul anilor 50’ in Statele Unite si a fost infiintata de Patricia Haroski, o femeie care lucra pentru tatal sau si care si-a dorit sa imbunatateasca relatiile de la birou dintre manageri si angajati.
Haroski era convinsa ca aceasta zi este o strategie buna de a face angajatii sa intelega mai bine greutatile si responsabilitatile managerilor lor. Ziua pe care a ales-o, 16 Octombrie, este chiar ziua tatalui ei.
“International Boss Day” este o ocazie pentru toti angajatii sa isi arate aprecierea fata de sef, supervisor, manager, coach sau mentor, si chiar parteneri de afaceri si sa le multumeasca pentru indrumarea oferita. Este totodata si o ocazie potrivita de a pune in aplicare eticheta de a oferi cadouri business in mod profesionist.
Eticheta business de a darui cadouri
Fii mereu constient de faptul ca exista reguli dupa care se ofera cadouri la locul de munca. Poti oferi un cadou nepotrivit fara sa vrei si vei crea o situatie jenanta atat pentru tine cat si pentru cel caruia ai vrut sa ii daruiesti.
De aceea, este important sa fii constient care sunt limitele permise precum si de modul in care se ofera darurile.
Ca sa fii sigur ca nu iti pui seful intr-o pozitie inconfortabila sau iti alienezi colegii de birou, urmeaza trei sfaturi simple de eticheta de business care te vor invata cum sa daruiesti corespunzator. Arta de a oferi cadouri in mediul de afaceri este definita de reguli stricte de eticheta pe care trebuie sa le iei in considerare. Citeste in continuare pentru a afla cum si ce trebuie sa daruiesti de Ziua Internationala a Sefului.
1. Consulta politica companiei
Primul lucru profesionist pe care il faci cand iti doresti sa oferi un cadou la locul de munca este sa consulti politica companiei si a colegilor cu privire la acest aspect. Afla daca sa oferi cadouri la ocazii este un gest incurajat sau descurajat la locul tau de munca - intreaba angajatii cu vechime si vei afla cu siguranta care este obiceiul.
Consulta regulile companiei pentru a fi la curent cu regulile locului de munca cu privire la valoarea cadourilor care pot fi oferite.
2. Cumpara cadouri In echipa
Este una dintre cele mai importante reguli de eticheta. Un studiu realizat in Statele Unite a dezvaluit faptul ca peste 58% dintre angajatii pana in 34 de ani considera ca cei care ofera daruri individuale sefului o fac pentru a avea un beneficiu profesional si pentru a avansa in cariera.
A oferi un cadou individual sefului este diferit fata de a-l oferi, spre exemplu, unui coleg, deoarece este un gest usor de interpretat. Nu vrei sa devii tinta nemultumirilor colegilor tai din cauza ca ai oferit un cadou sincer.
De asemenea, exista tot timpul posibilitatea de a-ti face seful sa se simta inconfortabil din cauza relatiei prea personale pe care incerci sa o stabiliesti cu el. Daca nu esti tu cel care initiaza un grup colectiv, incearca mereu sa te implici cu colegii de birou. Rezultate vor fi mult mai bune!
3. Fii discret si ofera cadouri sincere
In cazul in care, din diferite motive, te hotarasti sa oferi un cadou individual, abordeaza gestul cu discretie. Nu da colegilor de munca motive sa puna sub semnul intrebarii sinceritatea ta si ofera cadoul in intimitate. Sa le prezinti tuturor ceea ce vrei sa ii dai sefului, sau sa il daruiesti de fata cu toata lumea nu este o idee buna.
Acelasi principiu trebuie aplicat si atunci cand alegi cadoul. Un cadou prea pretentios si scump va crea impresia gresita sefului si este posibil sa il refuze. Alege ceva simbolic sau util pe care il poate accepta cu naturalete. Nu lasa loc de interpretare.
Incearca sa eviti sa oferi la munca cadouri cu tenta amuzanta sau care ar putea transmite mesajul gresit. Cadourile cu implicatii religioase, politice, sexuale ori de alta natura prea personala sunt nepotrivite pentru mediul profesionist.
4. Ce sa nu oferi niciodata?
Nu oferi niciodata bani sau promisiuni informale. In afara de cazul in care tu esti seful si oferi angajatilor bonusuri de sarbatori din partea companiei, sa daruiesti bani in mediul de munca este inaceptabil. In cazul in care nu ai idei, poti oferi un gift-card cu care el isi poate lua singur ce vrea.
Acelasi lucru este valabil si cu promisiunea unor favoruri care te pot ajuta in cariera. Cand oferi un cadou nu trebuie sa ai nici o asteptare la reciprocitate, in special la locul de munca. Incearca sa eviti cadourile care ar putea fi considerate deplasate.
Acum ca esti putin mai familiar cu arta de a oferi cadouri trebuie sa tii minte un lucru foarte important. Ce conteaza cu adevarat este gestul, iar daca ai decis ca nu poti sa ii daruiesti sefului un cadou material, nu uita: exista si alte modalitati prin care poti sa ii multumesti sefului.
Poti sa gasesti cadoul ideal pentru seful tau in colectia
My-Man.