10 sfaturi de top pentru un nume de afacere irezistibil
afacerifirmepiata
Numele afacerii ii poate aduce din start succes! Nu este usor de stabilit, insa va invitam sa tineti cont de recomandarile de mai jos.
1. Faceti-l sa aiba sens!
Un substantiv concret sau vizual (relevant pentru natura afacerii) poate fi mult mai usor memorabil decat atunci cand sunt alese numele sau initialele omului de afaceri, ori clisee de tipul si fiul.
2. Nu creati!
Evitati cuvintele inventate. Acestea sunt potrivite in cazul firmelor mari, aflate probabil in cautarea unei identitati aparte, iar nu a unei titulaturi usor memorabile.
3. Conexiuni colorate
Daca doriti ca numele sa reflecte natura si performanta dvs. in
afaceri, tineti cont de faptul ca un efect foarte puternic poate fi creat prin alaturarea unui substantiv concret si a unei descrieri adjectivale/adverbiale simple.
4. Sa fie scurt!
Prea multe cuvinte sau litere pot ingreuna memorarea. Avantajele indicarii intregii dumneavoastre arii de specialitate vor fi intotdeauna surclasate de avantajele oferite de un nume usor de tinut minte.
5. Poezie...
Aluneca numele cu usurinta spre varful limbii? Recurgeti la combinatii usor exprimabile si lesne de receptat. Aliteratiile sau rimele, spre exemplu, se pot dovedi uneori foarte potrivite.
6. Locatia
Simtul
locului este foarte necesar atunci cand se alege numele unei
afaceri/firme. Este cu atat mai bine cu cat, la inceput, cea mai mare parte a afacerii dumneavoastra se afla in relatie cu reteaua de consumatori/cumparatori locala.
Strecurarea unui cuvant/unor litere care sa sugereze/simbolizeze locul, zona in care este pornita si careia i se adreseaza afacerea va poate ajuta foarte mult, deoarece va rezona usor cu subconstientul clientilor si va furniza incredere.
7. Cu toate ca se poate dovedi o idee functionala (vedeti, spre exemplificare, numele de florarie
Iris si cel de
Iria's),
este bine sa va ganditi de doua ori inainte de a recurge la acest siretlic: a modifica putin numele unei firme de succes existenta deja pe piata.
In functie de segmentul de piata caruia va adresati si de tipul de afacere derulata, este posibil ca o astfel de decizie sa starneasca revolta si neincredere, lasand impresia de
fals si neseriozitate.
8. Nu impartiti aceeasi turta!
Evitati pe cat posibil utilizarea de cuvinte folosite de catre multe alte firme. Cliseele si cuvintele uzate au
darul de a nu mai atrage aproape deloc atentia.
9. Nu mestecati prea mult prajitura!
Intr-adevar, este necesar sa nu va grabiti atunci cand va hotarati asupra unui nume. Aveti grija insa: daca il mestecati prea mult timp, s-ar putea sa inceapa sa va placa, obisnuindu-va cu gustul sau (ceea ce nu se va intampla neaparat si cu consumatorii).
10. Nici un talmes-balmes!
Cuvinte scrise invers, elemente grafice deosebite si alte inflorituri pot parea interesante, dar cu siguranta nu vor face numele usor memorabil.
Un simplu cuvant, scris sau rostit, este o forma de comunicare extrem de facila. Cu alte cuvinte - extrem de functionala!
Editorialist Manager.ro
9 ani de experienta in domeniul editorial
adresa de email:
mariat@rs.ro