Turismul online sustine cresterea pietei romanesti de turism
turismturism onlinepiataagentii de turismoferteportaluri
Piata de turism online din Romania se afla "pe cai mari", in ultima vreme, agentiile de turism incepand sa foloseasca internetul pentru prezentarea ofertelor. In afara site-urilor proprii, acestea isi promoveaza ofertele si cu ajutorul portalurilor specializate in promovarea ofertelor de turism, astfel incat cei care sunt in cautarea unei binemeritate vacante pot avea parte de o plaja bogata si variata de pachete si servicii turistice.
Turismul online a capatat in ultima vreme o importanta ridicata, turistii putand avea rezervarea dorita, confirmata si garantata dupa numai cateva click-uri, realizandu-se astfel o economie de timp substantiala in conditii de garantie totala.
Turismul online a inflorit datorita accesibilitatii rapide a informatiilor legate de destinatii, atractii si obiective turistice, harti, impresii si pareri ale altor turisti ce au vizitat locurile respective, creand astfel conditiile necesare alegerii unui sejur potrivit si al unei vacante de vis. Multitudinea de oferte de sejur, cazare, oferte speciale, last minute, early booking, circuite, croaziere, hoteluri si
bilete de avion prezente in mediul online si simplitatea accesarii acestora de acasa sau de la birou faciliteaza achizitionarea pachetelor turistice la aceleasi tarife sau mai mici ca cele de agentie. Infoturism Media SRL pune la dispozitia utilizatorilor cea mai cuprinzatoare baza de date cu oferte turistice de la majoritatea agentiilor de turism din Romania prin site-ul www.infoturism.ro si cea mai variata colectie de unitati de cazare, obiectiveturistice si sarbatori traditionale din tara prin site-ul www.infopensiuni.ro.
Portalul infoturism.ro prezinta peste 100.000 de oferte de vacanta de la cele aproape 400 de agentii de turism membre si beneficiaza de o platforma tehnologica si grafica avansata, fiind cel mai vizitat portal de turism in ultimii 11 ani, accesat lunar in medie de peste 500.000 de vizitatori interesati de planificarea vacantelor.
La editia din acest an a Galei Premiilor de excelenta in industria hoteliera si a ospitalitatii din Romania, organizata de Hotel Tourism & Leisure Investment Forum si gazduita in luna mai la JW Marriott Bucharest Grand Hotel, Infoturism a obtinut locul al II-lea la categoria "cel mai bun website de rezervari online", demonstrand inca o data ca existenta portalurilor de turism simplifica si mai mult procesul de alegere si rezervare a unei vacante, deoarece pun la dispozitia turistilor ofertele agentiilor de turism din Romania intr-un singur loc si doar la un click distanta.
Previziunile pentru dezvoltarea turismului online sunt foarte optimiste, avand in vedere ca din ce in ce mai multi romani au acces la internet. Chiar daca piata romaneasca este dominata de agentiile clasice, prin dezvoltarea site-urilor proprii, tot mai multe agentii au trecut de la sistemul de vanzare offline spre vanzarea prin internet, investind tot mai mult in aceasta directie sau in promovarea pachetelor turistice cu ajutorul portalurilor de turism - care le garanteaza accesul la mai multi turisti.
Cei care au cel mai mult de castigat sunt turistii, care isi pot planifica mult mai rapid si mai comod vacantele, si industria turismului, care se apropie astfel de standardele externe si de o crestere mult asteptata.