Studiu: 60% din romani au cumparat in 2010 produse comercializate sub marca proprie a unui magazin
studiumarcimarci proprii magazinecriza financiaramednet marketing research center
Mai mult de jumatate (60,5%) din romanii cu varste curpinse intre 18 si 70 de ani au cumparat anul trecut produse comercializate sub marca proprie a unui magazin, reiese dintr-un studiu realizat de MEDNET Marketing Research Center.
Aproape jumatate (47%) dintre respondentii care au cumparat produse marca privata considera ca raportul calitate-pret al acestora este similar cu cel oferit de marcile renumite, aproape 16% considerandu-l chiar mai bun. Doar 27,8% dintre cei care nu au consumat astfel de produse considera raportul calitate-pret ca fiind la fel cu cel al marcilor renumite.
Se observa ca in general persoanele tinere cumpara produse marca privata. Astfel, 76,7% din cei intervievati cu varste cuprinse intre 26 si 35 de ani au facut o astfel de achizitie anul trecut.
Pretul se dovedeste a fi important si foarte important pentru 61.6% dintre respondenti in momentul luarii deciziei de achizitie a produselor marca proprie. Cei care au afirmat acest lucru sunt respondentii cu un venit mai mic de 700 lei de persoana si care se declara afectati in mare si foarte mare masura de criza financiara. Circa 17% dintre cei care achizitioneaza produse marca proprie au venituri mai mari de 2.000 de lei pe luna si nu se considera afectati de criza.
"Asadar, marcile proprii se adreseaza nu numai cumparatorilor cu venituri mici, ci si celor cu venituri medii si mari. Acest lucru este ilustrat si de faptul ca multi retaileri si-au diversificat in ultima vreme portofoliul de marci proprii prin lansarea pe piata a unor marci proprii premium, bio, high-quality care tintesc un alt target decat marcile proprii care aduc cel mai mic pret de pe raft", se arata in studiul MEDNET Marketing Research Center.
Cercetarea a fost realizata pe un esantion de 800 de persoane, din Bucuresti si orasele cu peste 100.000 de locuitori, in perioada 02 - 11 februarie 2011.