Preturile bunurilor de lux din China au explodat anul acesta
bunuri de luxgeanta chanelpret brand de luxpiata de desfacere chinacazare hotel
Chinezii impatimiti ai cumparaturilor de lux s-au confruntat anul acesta cu cresterea preturilor, mai ales in cazul calatoriilor, lichiorului, educatiei, potrivit unui raport al HuRun.
HuRun a calculat o alternativa a preturilor pentru un cos de 62 de bunuri si servicii exclusiviste, dintre care 32 sunt importate. In timp ce in 2011, indicele a scazut cu 2,79%, dar a ramas cu 2,74% mai mare decat consumul la nivel national al Chinei.
In ultimii sase ani, indicele preturilor de lux a depasit indexul consumului national cu 38%.
Din cele noua categorii masurate de Hurun, preturile calatoriilor au crescut cel mai mult in acest an, cu 11,92% fata de 2011.
Doi factori au jucat un rol semnificativ in cresterea preturilor - deprecierea ratelor de schimb valutar si modificarile drepturilor de import.
Populatia milionara a Chinei continua sa se extinda si nu pare afectata de cresterea pretrilor de lux. In prezent, in China continentala sunt 271 miliardari in dolari americani, fata de 189 anul trecut.
Multe branduri de lux se indreapta catre China si au prosperat datorita preturilor majorate. De exemplu, pretul unei genti Chanel s-a dublat intre 2007 - 2012. Un ceas Piaget Polo costa cu 40% mai mult decat in 2008.
Linia roz indica cresterea preturilor bunurilor de lux din 2006, iar linia albastra indica majorarea preturilor marfurilor de ansamblu din China.
1. O noapte in apartamentul prezidential de la hotelul Peninsula Hong Kong costa 9.412 de dolari in 2011. Anul acesta pretul a crescut cu 34,4%, la 12.657 de dolari.
2. Bilete la clasa I, dus-intors pentru doua persoane de la Beijing la Paris costa 3.937 de dolari, in crestere cu 11% fata de 2011.
3. Cea mai mare crestere, de 59%, se aplica in cazul unei sticle Shui Jing Fang Classic Collection care se vinde pentru 220 de dolari.
4. O sticla de coniac Richard Henessey se vinde pentru 4.879 de dolari. Pretul s-a dublat in peste patru ani, iar costul unei sticle de Louis XIII s-a dublat in cinci ani pana la 3.000 de dolari.
5. Taxa de studiu la programul de master, la Universitatea Tsinghua a crescut cu 25%, la 88.200 de dolari.
6. Un ceas Rolex poate fi cumparat pentru 15.277 de dolari in anul 2012, fata de 12.600 de dolari in 2007.
7. Bratara Love by Cartier este cu 14% mai scumpa, iar in ultimii cinci ani, pretul pentru un ceas Piaget Polo a crescut cu 40%.
Daca vrei sa fii membru de diamant la prestigiosul club Shenzhen Mission Hills trebuie sa platesti 311.850 de dolari, in crestere cu 5,32%.
8. Pretul unei genti clasice Chanel
a crescut cu 61% intre anii 2010 - 2011, dar in acest an, cresterea a fost doar de 0,8%, la 5.953 de dolari.
9. Pretul unui iaht Sunseeker a scazut anul acesta cu 3,2%, dupa o crestere de 25% anul trecut. Iahtul poate fi achizitionat pentru 3,2 milioane de dolari.
10. Un zbor dus-intors pe ruta Beijing-Los Angeles cu un Gulfstream G550 costa 457.165 de dolari, mai mult cu 2% decat anul trecut.
11. In cazul unui Rolls-Royce Phantom EWB procentul a crescut cu 2,31%. Acum poate fi cumparat in China pentru 1,26 milioane de dolari.
12. Preturile proprietatilor de lux au scazut cu 2,42% de la an la an. Dar pe durata a patru ani s-au dublat...
13. Alte cateva lucruri de lux s-au ieftinit in China. Pretul pentru o cutie din 1982 pentru un vin rosu Latife Rothschild a scazut cu 15,8%, la 59.000 de dolari. Si un pachet de tigari Chunghwa costa acum 11,34 dolari, mai putin decat anul anterior.