Nici in Alaska iarna nu-i ca vara. Cum fac ei deszapezirea

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Nici in Alaska iarna nu-i ca vara. Cum fac ei deszapezirea Nici in Alaska iarna nu-i ca vara. Cum fac ei deszapezirea
de Manager.ro la 27 Feb. 2012
Urmareste-ne pe Google News
alaskaiarnadeszapezireanchoragezapada

Iernile grele, precum cele care se abat asupra noastra cam de doua ori pe secol, sunt in Alaska ceva obisnuit, chiar daca asprimea lor nu este aceeasi pe intreg acest teritoriu, intins cat sapte Romanii.

In toiul concentrarii mediatice asupra "vitregiilor iernii", cu drumuri inchise, cu localitati acoperite de zapada si izolate de restul lumii, cu autoritati ineficiente si cheltuieli publice imense, am rugat un prieten sa-mi povesteasca despre modul in care se face deszapezirea la ei, in Anchorage, cel mai populat oras din Alaska, cu peste 280.000 de locuitori. Iata ce mi-a povestit prietenul meu roman, Eugen Iancu Marculescu:
 
"Deszapezirea este organizata de municipalitati in zonele rezidentiale si de statul Alaska pe sosele si autostrazi. Cu utilajele pe care le avem nu exista drumuri care sa fie inchise din cauza zapezii, cu exceptia cazurilor in care au fost blocate de avalanse, dar si astfel de situatii se rezolva in cateva zile.
 
Climatul este aspru, mai ales in nord in zona Fairbanks, cu temperaturi minime intre -55°C si -70°C, cu zapezi de 12 m pe an in unele localitati, cum ar fi Valdez sau Cordova. In Anchorage nu a nins chiar atat de mult, dar stratul de ninsoare tot a atins 276 cm.
 
Apropo de deszapezire, aici la noi nu conteaza cat ninge in 24 de ore, dar in 72 de ore totul trebuie sa fie rezolvat, de la aeroporturi si pana la ultimul sat, care poate sa aiba doar 50 de case. Eu am facut naveta cu masina iarna intre Anchorage si Eagle River (distanta de 56 de km), un an intreg, fara sa fi avut vreodata probleme cu circulatia auto pe orice fel de furtuna de zapada.

Foto 3

 
In timpul sezonului de iarna (din octombrie pana in mai) echipajele serviciului municipal pentru intretinerea strazilor muncesc douazeci si patru de ore pe zi, sapte zile pe saptamana, pentru a asigura strangerea si indepartarea zapezii, precum si prevenirea formarii ghetii sau indepartarea acesteia, pe strazi si pe trotuare. In tot acest timp, banda din dreapta a strazilor este rezervata pentru depozitarea zapezii. Aceasta arie se poate extinde dincolo de marginea drumurilor cu 2 metri sau mai mult.
 
Lungimea totala a drumurilor din limitele orasului pe care le intretine municipalitatea din Anchorage este de 2.050 km (1.281 de mile). 
Metodele de prevenire a formarii ghetii pe strazile orasului sau de inlaturare a acesteia (degivrare), utilizate tot mai mult in Canada si in SUA, se bazeaza pe folosirea acetatului de potasiu in loc de saruri precum clorura de calciu sau clorura de magneziu. Acesta ofera avantajul de a fi mai putin agresiv si coroziv. Fata de alti compusi, clorura de magneziu este totusi mai putin toxica pentru vegetatia care margineste strazile si de aceea este folosita, in cantitati limitate, pe intreg teritoriul municipalitatii. Clorura de magneziu lichida este pulverizata pe asfaltul uscat inainte de precipitatii sau pe pavajul umed inainte ca temperaturile sa ajunga la limita de inghet, in lunile de iarna, pentru a preveni aderarea zapezii si formarea ghetii.
 
Atat clorura de magneziu, cat si acetatul de potasiu pot fi aplicate si la suprafata trotuarelor ca agenti anti-inghet sau de degivrare. 
Dupa orice ninsoare mai puternica, echipajele serviciului de intretinere a strazilor deszapezesc in termen de 72 de ore. Acest lucru inseamna strangerea zapezii cu ajutorul plugurilor. Odata ce zapada este stransa, echipajele incep ridicarea si transportul acesteia la locurile desemnate de stocare. Acest ciclu continua dupa fiecare depunere importanta de zapada.
 
Inlaturarea zapezii de pe alei este responsabilitatea locuitorilor. Ei nu au voie sa depuna aceasta zapada pe banda strazii rezervata pentru mentenanta sau pe trotuare. Aceasta ar insemna o incalcare a codului municipal si este pedepsita prin lege.

Foto 2

 
Pe site-ul municipalitatii, cetatenii din Anchorage gasesc informatii actualizate permanent despre situatia deszapezirilor, programul echipelor de intretinere a drumurilor, tipurile si numarul utilajelor care actioneaza in teren, nivelul depunerilor de zapada si cheltuielile bugetare. Astfel, la 22 februarie, cheltuielile curente pentru deszapezire erau de 8,16 milioane de dolari. in 2011, cind caderile de zapada au fost mai reduse, bugetul municipal la acest capitol a insumat doar 4,89 milioane de dolari."
 
Foto 1 - Plug de zapada lucrand pe autostrada W. Glen, intr-o zi cu temperaturi de -40°C-50°C.
© JLS Photography - Alaska
 
Foto 2 - intr-o intrare cul-de-sac, locuitorii participa la deszapezire. Zapada este adunata in mijloc, de unde un sir de camioane mari o preiau si o transporta rapid in afara orasului in locuri special desemnate.
© Marculescu Eugen Iancu
 
Foto 3 - Utilaj pentru topirea zapezii
© Alaska Daily News
 

Ultimele NOUTATI

Cum sa castigi bani chiar si la pensie: idei simple de venituri extra
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Cum sa castigi bani chiar si la pensie: idei simple de venituri extra

today19 Mar. 2025
Cea mai tare schema folosita de miliardarii americani pentru a nu plati taxe
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Cea mai tare schema folosita de miliardarii americani pentru a nu plati taxe

today19 Mar. 2025
Cum sa fii un sef exigent, dar totusi pe placul angajatilor?
Companii

Cum sa fii un sef exigent, dar totusi pe placul angajatilor?

today19 Mar. 2025
Factori esentiali in ingrijirea oilor pentru un randament ridicat al productiei de lapte
Casa si gradina

Factori esentiali in ingrijirea oilor pentru un randament ridicat al productiei de lapte

today19 Mar. 2025
Scandalos: Tichetele de masa cresc nesemnificativ. Guvernul majoreaza valoarea lor cu doar 14 bani
Economie

Scandalos: Tichetele de masa cresc nesemnificativ. Guvernul majoreaza valoarea lor cu doar 14 bani

today19 Mar. 2025
Prea saraci ca sa avem bani deoparte. 4 din 10 romani nu economisesc nici macar un leu
Economie

Prea saraci ca sa avem bani deoparte. 4 din 10 romani nu economisesc nici macar un leu

today19 Mar. 2025
10 idei de afaceri ideale pentru femeile de peste 30 de ani
Economie

10 idei de afaceri ideale pentru femeile de peste 30 de ani

today19 Mar. 2025
Inflatia ramane o problema majora in Romania: Preturile au continuat sa creasca si in primele luni ale lui 2025
Economie

Inflatia ramane o problema majora in Romania: Preturile au continuat sa creasca si in primele luni ale lui 2025

today19 Mar. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x