Fotografiile cumparate dezvaluie moralul europenilor
fotografie de stockgetty imagesistock photoseuropamoraltendinte
Asa cum statisticile cuvintelor cheie cele mai folosite pe Google spun multe despre utilizatori, statisticile imaginilor cele mai cumparate de la iStock Photos, filiala liderului mondial al furnizorilor de continut foto Getty Images, sunt relevante cu privire la moralul cumparatorilor. O recenta analiza a achizitiilor de fotografii realizate anul trecut de firmele si de site-urile europene arata o tot mai accentuata prioritate acordata continutului uman si local pe Vechiul Continent.
Europenii au un moral scazut si acest lucru se vede in alegerea fotografiilor pe care mass media si companiile le cumpara de la Getty Images, evidentiaza barometrul Euro Trends al site-ului iStockPhoto. Site-ul, care ofera peste 12 milioane de documente foto, video si audio, constituie una dintre cele mai importante platforme de vanzare ale celui mai important furnizor mondial de fotografii si materiale video. Tendinta era deja marcata in 2011, dar ea s-a accentuat anul trecut, 90% din documentele cumparate de europeni referindu-se la continut local si uman, fata de 80% in anul anterior. In acelasi timp, 80% din cele mai descarcate fotografii si videoclipuri in Europa reprezinta persoane, in vreme ce in Statele Unite ponderea acestui tip de continut vizual a fost de 75%, iar in Asia de doar 37%. "Reluarea lenta a cresterii economice si cautarea in crestere de imagini locale indica tendinta unei intoarceri spre sine", observa iStockPhoto.
Spania vrea ambiante festive
Analiza descarcarilor este revelatoare si in ceea ce priveste diferentele in functie de tara. Jocurile Olimpice de la Londra au facut ca 20% din documentele cumparate in Marea Britanie sa se refere la activitati sportive si subiecte conexe. Acest spirit olimpic a fost insotit de o cerere de imagini cu conotatie urbana: cladiri, autobuze, taxiuri. In Spania, unde criza a lovit cel mai dur, 37% din cereri au vizat sarbatoarea si celebrarea. In Italia, un procent echivalent a vizat documente vizuale care pun in valoare familia si prietenii. In Germania, ecologia este in top (20% din descarcari) in timp ce in Franta aproape un sfert (23%) se refera la divertisment si loisir.
Toata lumea tanjeste dupa autentic si natural
iStockPhoto constata de asemenea ponderea mare a imaginilor cu persoane in miscare: 70% din cliseele descarcate in Europa. Imaginile de ambianta urbana (cu accent pe transporturile publice) sunt si ele foarte cautate. In acelasi timp, peste tot in lume, nu doar in Europa "exista o puternica asteptare pentru continut cu caracter autentic si natural", arata Rebecca Swift director de planning creativ la iStock Photos.
Aceasta dorinta de naturalete se imbina cu cresterea in putere a retelelor sociale. Astfel, Flickr si Instagram au un impact asupra asteptarilor privind stilul si prelucrarea documentelor descarcate. Foarte apreciate in Europa sunt fotografiile informale si destructurate, compozitiile libere, precum si modelele realiste.