Drepturile calatorilor companiilor aeriene in cadrul statelor din UE
aviondrepturiinformarecalatoripasageriaeroport
Aeroportul International Henri Coanda gazduieste evenimentul de informare al calatorilor cu privire la drepturile lor in timpul calatoriei cu avionul in statele membre ale Uniunii Europene, in perioada 4-8 iulie.
Evenimentul "E dreptaul tau! Actioneaza" este lansat de Uniunea Europeana. In cadrul sau, pasagerii pot afla de la specialistii domeniului protectiei consumatorilor ce drepturi au in cazul in care le intarzie avionul, pachetul de vacanta difera de brosura sau daca le sunt pierdute bagajele.
"An de an, un numar din ce in ce mai mare de oameni calatoresc cu avionul. Astfel, dreptul pasagerilor pe transportul aerian a devenit unul dintre cele mai importante domenii ale drepturilor consumatorilor", a declarat Irina Chirtoiu, directorul Centrului European al Consumatorilor din Romania.
Pasagerii companiei aeriene vor fi informati si despre dreptul la asistenta si despagubiri de pana la 1.200 de euro, in cazul in care avionul intarzie, in cazul anularii zborului si a refuzului de imbarcare. Printre prioritatile calatorilor se numara si prioritatea de transport si asistenta pentru copiii fara insotitor sau pentru pasagerii cu mobilitate redusa.
"Pasagerii pe transportul aerian sunt, in general, constienti de drepturile pe care le au, dar se simte o puternica nevoie de consultanta si asistenta. Prin participarea la acest eveniment, ne propunem sa reamintim atat pasagerilor cat si companiilor aeriene ca pasagerii europeni au drepturi, ca aceste drepturi trebuie respectate si aplicate in mod egal tuturor", a adaugat Irina Chirtoiu, ambasadorul campaniei.