De ce condamna ANAT companiile aeriene care dau faliment
anatcompanii aerienefalimentpasagericurse
ANAT condamna lipsa de protectie a pasagerilor impotriva companiilor aeriene care dau faliment.
Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism din Romania condamna lipsa de protectie a pasagerilor impotriva companiilor aeriene care dau faliment, potrivit unui comunicat al ANAT.
"Au trecut sase luni de la falimentul companiilor aeriene Spanair si Malev, iar pasagerilor nu le-au fost inca rambursati banii pentru biletele de avion nefolosite", se precizeaza in comunicatul ANAT.
Cele doua companii aeriene europene au incetat zborurile la inceputul anului 2012, lasand multi pasageri cu bilete de valoare nefolosite. Agentiile de turism acreditate IATA (Air Transport Association) sunt inca in asteptarea rambursarii biletelor nefolosite ale clientilor si au doar un rol de intermediar in relatia cu pasagerul.
IATA este organizatia care detine sumele incasate de la agentiile de voiaj si este in negociere cu lichidatorii celor doua companii aeriene, pentru a ajunge la un proces de rambursare consensual.
Suma bilelelor Malev, achitate de agentiile acreditate IATA si neutilizate de pasageri, este de aproximativ 550.000 de euro, potrivit informatiilor primite de la membrii ANAT.
ANAT si ECTAA (Travel Agents and Tour Operators) au solicitat introducerea asigurarii obligatorii contra falimentului companiilor aeriene in spatiul UE, actiune care nu s-a soldat cu nici un castig de cauza pana in prezent.
"In conditiile in care agentiile de turism nu pot functiona legal fara asigurare de insolventa si faliment, in mod similar si companiile de zbor trebuie sa-si desfasoare activitatea respectand drepturile pasagerilor. In consecinta, ANAT este in deplin acord cu ECTAA si lanseaza un apel public catre autoritatile competente si legiuitorii europeni sa actioneze de urgenta in sensul conceperii unui sistem obligatoriu pentru a proteja pasagerii impotriva falimentelor companiilor aeriene", a declarat presedintele ANAT, Corina Martin.