BHF: Unele companii pastreaza produsele colectate din donatii si le vand pentru profitul propriu
companiibritish heart foundationfundatie caritabiladonatiiproduseprofit
Orice actiune umanitara poate ascunde adevaruri dureroase. Doar 30% din produsele donate in cadrul actiunilor umanitare din usa in usa ajung la cei saraci, majoritatea bunurilor fiind vandute peste granita, sustin oficialii British Heart Foundation.
Studiul BHF, citat de
BBC News, arata ca multe actiuni caritabile sunt un paravan pentru companiile care vor sa realizeze profituri frumoase. Fundatia solicita acestor "binefacatori" sa fie mai transparenti. Oficialii BHF sfatuiesc "firmele din comert sa se comporte responsabil si sa fie transparente, in privinta bunurilor colectate". Multe fundatii incheie contracte cu firmele din comert, care la randul lor colecteaza produse din usa in usa, in sacose cu sigla acestora.
Deseori, aceste bunuri sunt vandute in alte tari, pentru profituri uriase. Studiul BHF arata ca, in unele cazuri, fundatiile caritabile
primesc 50 - 100 lire sterline pe tona de produse colectate, in timp ce acestea pot fi valorificate peste granita pentru cel putin 1.800 lire sterline/tona.
Mai putin de 5% din bani ajung sa fie utilizati in scopuri umanitare, releva analiza BHF. 70% din bunuri sunt supuse acestui "tratament". In ultimii doi ani, BHF a pierdut donatii in valoare de 4,6 milioane lire sterline.
Mike Lucas, director de retail in cadrul BHF, spune ca este vital pentru companii sa se comporte responsabil in privinta bunurilor colectate - sa estimeze cat profit umanitar va obtine fundatia din aceste produse. Cei care doneaza au dreptul sa stie incotro se indreapta bunurile oferite. Momentan, aceasta informatie nu este limpede. Chiar daca actiunea este legala, companiile care colecteaza produse in scopul cresterii profitului propriu reprezinta o reala problema pentru fundatiile cu magazine "la strada", subliniaza Lucas.
Magazinele BHF nu colaboreaza cu aceste companii, deoarece se doreste ca 100% din profiturile realizate in cadrul actiunilor caritabile sa mearga la nevoiasi. British Heart Foundation a realizat acest studiu cu prilejul campaniei de donatii pentru luna septembrie, in cadrul careia se colecteaza produse pentru cele 670 de magazine BHF aflate in toata Marea Britanie.