Soferii sub 21 de ani sau cei cu experienta redusa s-ar putea sa nu mai poata conduce vehicule ce depasesc 100CP

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Soferii sub 21 de ani sau cei cu experienta redusa s-ar putea sa nu mai poata conduce vehicule ce depasesc 100CP
Soferii sub 21 de ani sau cei cu experienta redusa s-ar putea sa nu mai poata conduce vehicule ce depasesc 100CP
de I.s. la 20 Nov. 2023
Urmareste-ne pe Google News
proiect de legecodul rutierlege nouamodificarea codului rutier

Soferii tineri si cei cu experienta redusa ar putea fi nevoiti sa renunte la masinile puternice, conform unui proiect de lege care vizeaza modificarea Codului Rutier. 

Acesta propune ca soferii sub 21 de ani si cei cu mai putin de un an de experienta la volan sa nu mai poata conduce vehicule ce depasesc 100 CP (sau 75 kw in cazul celor electrice). Scopul acestor modificari este de a reduce numarul accidentelor auto, in special in marile orase, unde traficul a devenit din ce in ce mai aglomerat.
 
Initiatorii proiectului de lege sustin ca noile reguli sunt necesare pentru a consolida relatiile civilizate intre politistii rutieri si participantii la trafic. In plus, Romania se afla in continuare pe primul loc in Uniunea Europeana in ceea ce priveste rata deceselor cauzate de accidentele rutiere, ceea ce justifica introducerea unor masuri suplimentare de siguranta.
 
Proiectul de lege prevede si alte masuri care vizeaza inasprirea conditiilor de pregatire a celor care doresc sa obtina permisul de conducere. Astfel, se propune ca examenul auto sa includa 25 de ore de pregatire teoretica si 45 de ore de practica, cu 15 ore suplimentare fata de prevederile actuale. Aceasta schimbare ar putea duce la cresterea costurilor pentru scolile de soferi cu aproximativ 1000 de lei.
 
O alta propunere din cadrul proiectului de lege este ca traseul sa fie sustinut si cu examinatori atestati, alesi prin tragere la sorti. Potrivit initiatorilor, aceasta masura ar reprezenta un prim pas in crearea unui climat mai sigur pe drumurile publice.
 
Reactiile la aceste propuneri sunt impartite. Unii sustin ca este important sa se limiteze accesul soferilor tineri si fara experienta la masini puternice, deoarece acestea pot fi scapate mai usor de sub control. Altii considera ca aceste masuri ar putea limita prea mult optiunile soferilor in ceea ce priveste alegerea masinilor si ca ar fi mai util sa se puna accentul pe educatia si formarea acestora.
 
In orice caz, proiectul de lege a starnit un interes crescut si a deschis o dezbatere importanta in societate. Este esential ca autoritatile sa gaseasca solutii eficiente pentru a reduce numarul accidentelor rutiere si a asigura un trafic mai sigur si civilizat pentru toti participantii la trafic.

Sursa foto: freepik.com
 
de I.s.

Ultimele NOUTATI

ANPC-ul a bagat spaima in patronii de restaurante din Romania. Acuzatii grave privind controalele
Ultimele stiri economice

ANPC-ul a bagat spaima in patronii de restaurante din Romania. Acuzatii grave privind controalele

today25 Feb. 2025
Concedierea salariatului al carui post se desfiinteaza. Cateva probleme practice de avut in vedere
Companii

Concedierea salariatului al carui post se desfiinteaza. Cateva probleme practice de avut in vedere

today25 Feb. 2025
Singurul mod in care trebuie sa folosesti un credit de nevoi personale
Financiar-Bancar

Singurul mod in care trebuie sa folosesti un credit de nevoi personale

today25 Feb. 2025
Cate simturi are, de fapt, omul?
Cultura generala

Cate simturi are, de fapt, omul?

today25 Feb. 2025
Ela Iliesi: Romanca ce transforma marketingul companiilor din toata lumea, de la start-up-uri la corporatii
Business

Ela Iliesi: Romanca ce transforma marketingul companiilor din toata lumea, de la start-up-uri la corporatii

today25 Feb. 2025
Cum sa alegi romanul de detectivi perfect pentru cadou
Life Style

Cum sa alegi romanul de detectivi perfect pentru cadou

today25 Feb. 2025
Cele mai bine platite joburi pe care le poti face de acasa
Companii

Cele mai bine platite joburi pe care le poti face de acasa

today25 Feb. 2025
Cum se cerceteaza accidentele de munca si de ce este necesara pregatirea profesionala?
Business

Cum se cerceteaza accidentele de munca si de ce este necesara pregatirea profesionala?

today25 Feb. 2025

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Singurul mod in care trebuie sa folosesti un credit de nevoi personale
Financiar-Bancar

Singurul mod in care trebuie sa folosesti un credit de nevoi personale

today25 Feb. 2025
Cate simturi are, de fapt, omul?
Cultura generala

Cate simturi are, de fapt, omul?

today25 Feb. 2025
Ela Iliesi: Romanca ce transforma marketingul companiilor din toata lumea, de la start-up-uri la corporatii
Business

Ela Iliesi: Romanca ce transforma marketingul companiilor din toata lumea, de la start-up-uri la corporatii

today25 Feb. 2025
Cum sa alegi romanul de detectivi perfect pentru cadou
Life Style

Cum sa alegi romanul de detectivi perfect pentru cadou

today25 Feb. 2025

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x