ANPC da alarma in Romania: Black Friday cu reduceri FALSE
black fridayofertepromotiicumparaturi online
Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) atrage atentia asupra faptului ca mai multi consumatori au reclamat faptul ca unii comercianti afisau oferte inselatoare cu ocazia zilei de Black Friday, pe 29 noiembrie.
Chiar inainte ca ziua de vineri sa se incheie, mai multe plangeri au ajuns pe masa inspectorilor ANPC. Acestia au fost sesizati de cetateni, care au semnalat faptul ca mai multi comercianti ar fi afisat preturi inselatoare, sub forma unor oferte de Black Friday, care, in realitate, nu aduceau nicio reducere fata de pretul initial.
Anuntul a fost facut de Paul Anghel, directorul general al ANPC. "Din nefericire, sunt (reclamatii - n.r.), desi, inainte de aceasta campanie de Black Friday, noi am avut o tematica in care am verificat absolut toate site-urile mari si site-urile fata de care au existat de-a lungul timpului sesizari sau reclamatii. Si dupa aceasta campanie, au fost inregistrate sesizari si reclamatii, atat in Bucuresti, cat si in tara", a spus Anghel.
Autoritatile ii sfatuiesc pe consumatori, pentru cumparaturile online, sa verifice stocul existent si pretul afisat pe site, daca acesta este integral (contine sau nu TVA) si daca include costul de livrare. Consumatorul poate contacta comerciantul prin telefon pentru a cere informatii suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vanzare sau a conditiilor de livrare. Inclusiv modul in care acesta raspunde la intrebari ii poate oferi consumatorului indicii asupra seriozitatii vanzatorului.
Consumatorul trebuie sa stie ca, din momentul in care a primit un produs comandat pe internet, are dreptul de returna produsul in 14 zile fara a preciza vreun motiv. In acest caz, primeste inapoi banii in termen tot de alte 14 zile.
Foarte important este si faptul ca, in cazul in care magazinul online nu precizeaza expres despre termenul de 14 zile in care oamenii pot returna produsele, acest termen se prelungeste cu inca 12 luni.
Citeste si:
Black Friday, mana cereasca pentru hackeri
Directorul ANPC a mai dezvaluit ca pretul inselator nu este singura problema semnalata de consumatori. Acestia au mai reclamat la ANPC si termenul de livrare al produselor comandate, dar si faptul ca unele caracteristici ale produselor nu coincideau cu realitatea.
"S-au reclamat intarzieri la livrarea produselor, s-au reclamat produse ca fiind cu alte caracteristici decat cele comandate si, in general, principalele probleme au vizat pretul diferit, in sensul in care campania promotionala spunea ca pretul este redus cu x%, insa acel pret nu era redus fata de pretul din ultimele 30 de zile, asa cum spune legea", a adaugat reprezentantul ANPC.