Adio trafic infernal in Bucuresti? Nicusor Dan promite ca va rezolva problema traficului in doi ani
traficbucurestinicusor danbaza de date urbane
Primarul general ales al Capitalei, Nicusor Dan, a vorbit miercuri, la conferinta ''From City to Smart City'', despre cea mai acuta problema pe care o are Bucurestiul: traficul. Noul edil general promite ca aceasta problema va fi rezolvata in doi ani, termen in care Capitala va avea un nou sistem de management al traficului.
Nicusor Dan promite ca in urmatorii doi ani sa instituie in Bucuresti un nou sistem de management al traficului, care va scapa bucurestenii de corvoada transportului, care a devenit sufocanta in ultimii ani. De asemenea, sistemul de termoficare si digitalizarea administratiei publice se afla pe agenda noului edil general, care sustine ca exista resurse financiare pentru aceste proiecte, dar si vointa din partea tututor factorilor de decizie.
„Incepe un nou exercitiu financiar european si exista si vointa UE si vointa autoritatii nationale si vointa autoritatii locale pentru a colabora pentru solutii inteligente. Bucurestiul are nevoie de o solutie inteligenta pe care, este o promisiune, o vom realiza foarte curand, in doi ani, estimez, din momentul acesta, pentru ceea ce inseamna semaforizare inteligenta, adica un sistem complet de management al traficului, corelat cu transportul public'', a spus Nicusor Dan.
Capitala are nevoie ''de o masiva digitalizare a intregii administratii publice''
Sistemul de termoficare - o alta ''buba'' a Capitalei
''Bucurestiul are nevoie de o solutie la una dintre principalele probleme pe care le are in acest moment - sistemul de termoficare. Si, din nou, exista vointa si bani”, a mai spus Nicusor Dan.
De asemenea, Nicusor Dan sustine ca Bucurestiul are nevoie de o baza de date urbane, care sa contina informatii despre mobilitate. ''Va transmit vointa mea de a incepe sa colectam toate aceste date urbane ...Sunt deja sapte-opt ani de cand s-a facut ultima strategie de dezvoltare a Bucurestiului, am avut un colectiv foarte interesant de experti, inclusiv internationali si romani care profeseaza in institutii din strainatate, si au spus ca marea limitare a acestei strategii si, in special, limitarea ei in ceea ce priveste zona metropolitana a Bucurestiului vine din faptul ca nu am avut niste date pe care sa ne bazam'', a mai spus Nicusor Dan, care atrage atentia asupra faptului ca traseele transportului public din Bucuresti nu au mai fost modificate din anii '80 si e nevoie de date actualizate pe baza carora sa se dezvolte strategii de imbunatatire a infrastructurii rutiere din Capitala, astfel incat imbunatatirile sa fie adaptate factorilor din prezent, sa poata face fata provocarilor si nevoilor actuale ale cetatenilor.
Citeste si: Impozitarea pensiilor speciale: CCR amana pronuntarea