15 alesi locali sunt anchetati de ANI pentru conflict de interese si incompatibilitate
alesi localiprimarianiagentia nationala de integritateancheta
Agentia Nationala de Integritate ancheteaza 15 fosti si actuali alesi locali, suspecti de incompatibilitate si conflict de interese de natura administrativa.
Agentia Nationala de Integritate are in vizor un lot de alesi locali, care ar fi suspecti de conflict de interese de natura constitutionala si incompatibilitate de functii. Este vorba despre 15 politicieni, unii dintre ei alesi in trecut, altii fiind inca in exercitiul functiei.
1. GHERAESCU FELICIAN MIHAI, Viceprimar cu atributii de Primar in cadrul Primariei comunei Oteleni, Judetul Iasi si Consilier Local - INCOMPATIBILITATE
Incepand cu data de 17 octombrie 2016 exercita atributii de primar interimar simultan cu functia de consilier local, incalcand astfel dispozitiile art. 88, alin. (1), lit a) din Legea nr. 161/2003, (in vigoare pana la 30 mai 2017), precum si dispozitiile art. 88, alin. (1), lit. a) din Legea nr. 161/2003 (in vigoare de la 31 mai 2017).
De asemenea, mentionam faptul ca in data de 26 martie 2019, Agentia Nationala de Integritate a constatat existenta conflictului de interese de natura administrativa in cazul lui GHERAESCU FELICIAN MIHAI, viceprimar cu atributii de Primar in cadrul Primariei comunei Oteleni, Judetul Iasi si Consilier Local (https://bit.ly/2F5nhMd).
2. LAZARESCU ILIE, Primar al comunei Cornea, Judetul Caras-Severin - INCOMPATIBILITATE
In perioada 15 iunie 2016 – 04 ianuarie 2018 a exercitat simultan functia de primar si calitatea de comerciant persoana fizica, incalcand astfel dispozitiile art. 87, alin. (1), lit. g) din Legea nr. 161/2003.
3. LIXANDRU ION, Primar al comunei Ladesti, Judetul Valcea - INCOMPATIBILITATE
In perioada exercitarii functiei de primar pentru mandatele 2012 - 2016 si 2016 – 2020, a exercitat (in intervalul 18 iunie 2012 – 20 august 2018) activitati remunerate in calitate de medic veterinar titular al „Cabinetului Medical Veterinar Dr. Lixandru Ion”, incalcand astfel dispozitiile art. 87, alin. (1), lit. k) din Legea nr. 161/2003, coroborate cu dispozitiile art. 91, alin. (3) din acelasi act normativ.
4. POPESCU ION COSMIN, Viceprimar si Consilier Local in cadrul Consiliului Local Husnicioara, Judetul Mehedinti - CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV
In calitate de consilier local a participat la deliberarea si adoptarea unei hotarari in data de 23 iunie 2016 prin care a fost ales viceprimar, incalcand astfel dispozitiile art. 70 si ale art. 77 din Legea nr. 161/2003, precum si dispozitiile art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001, coroborate cu art. 75 si art. 77, alin. (1) din Legea nr. 393/2004.
5. GHERGHESCU AUREL, Viceprimar al comunei Malusteni, Judetul Vaslui - INCOMPATIBILITATE
In perioada 01 aprilie 2015 – 03 noiembrie 2016 a exercitat simultan functia de viceprimar si calitatea de titular intreprindere individuala, incalcand astfel dispozitiile art. 87, alin. (1), lit. g) din Legea nr. 161/2003.
6. LAZAR CONSTANTIN, fost Viceprimar al comunei Vadu Sapat, Judetul Prahova - INCOMPATIBILITATE
In perioada 02 iulie 2012 – 27 iunie 2016 a detinut si exercitat simultan functia de viceprimar si pe cea de administrator al unei societati comerciale, incalcand astfel dispozitiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.
7. COZNEAN NICOLAE, fost Viceprimar al comunei Zagon, Judetul Covasna INCOMPATIBILITATE SI SESIZARE PARCHET
In perioada 20 august 2016 – 30 iulie 2017 a exercitat simultan functia de viceprimar si pe cea de administrator la o societate comerciala, incalcand astfel dispozitiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003, coroborate cu dispozitiile art. 91, alin. (3), teza 1 din acelasi act normativ.
De asemenea, intrucat in declaratiile de interese depuse in anii 2016 si 2017, persoana evaluata nu a mentionat functia de administrator la societatea comerciala, Agentia Nationala de Integritate a sesizat Parchetul de pe langa Judecatoria Targu Secuiesc, judetul Covasna, in vederea verificarii indiciilor privind savarsirea infractiunii de „fals in declaratii” prevazuta de dispozitiile art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal.
8. DELEANU CONSTANTIN, Consilier Local in cadrul Consiliului Local al comunei Cristian, Judetul Brasov - CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV
In calitate de consilier local (mandatul 2016 – 2020), a participat la deliberarea si adoptarea a doua Hotarari ale Consiliului Local, in temeiul carora intre Comuna Cristian si Asociatia Clubul Sportiv Inter Cristian (in cadrul careia persoana evaluata detine calitatea de membru fondator) s-au incheiat doua Contracte – cadru de finantare nerambursabila pentru activitati de interes local, in valoare de 400.000 lei.
Astfel, persoana evaluata a incalcat dispozitiile art. 70, art. 71 si art. 77 din Legea nr. 161/2003, coroborate cu dispozitiile art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001 si cu dispozitiile art. 75, lit. b) si f) si art. 77 din Legea nr. 393/2004.
9. RADU MARIN, Consilier local in cadrul Consiliului Local Rosiorii de Vede, Judetul Teleorman - INCOMPATIBILITATE
In perioada exercitarii mandatelor de consilier local (2012 – 2016 si 2016 – 2020), o societate comerciala la care persoana evaluata detine calitatea de actionar si functia de administrator – presedinte al Consiliului de Administratie, a incheiat si derulat contracte comerciale de furnizare produse cu Primaria municipiului Rosiorii de Vede si cu cinci institutii subordonate Consiliului Local, in valoare de 692.707,28 lei.
Astfel, persoana evaluata a incalcat dispozitiile art. 90, alin. (1) din Legea nr. 161/2003.
10. PARASCA TEODOR, Consilier Local in cadrul Consiliului Local al comunei Misca, Judetul Arad - INCOMPATIBILITATE
In perioada 01 noiembrie 2013 – 24 iunie 2016 a detinut si exercitat simultan functia de consilier local si calitatea de angajat cu contract individual de munca, in cadrul aparatului de specialitate al primarului, incalcand astfel dispozitiile art. 88, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003.
11. CIOBANU GEORGE DANIEL, fost Consilier Local in cadrul Consiliului Local al Municipiului Giurgiu, Judetul Giurgiu - INCOMPATIBILITATE
In perioada 22 iunie 2012 – 23 iunie 2016 a detinut si exercitat simultan functia de consilier local si functia publica de executie de inspector superior in cadrul Directiei de Sanatate Publica Giurgiu, incalcand astfel dispozitiile art. 94, alin. (1) si alin. (2), lit. a) din Legea nr. 161/2003.
12. GUTA COSTEL, fost Consilier Local in cadrul Consiliului Local al orasului Budesti, Judetul Calarasi - INCOMPATIBILITATE
In perioada 01 iulie – 21 octombrie 2016 a detinut si exercitat simultan functia de consilier local si calitatea de angajat cu contract individual de munca, in cadrul aparatului de specialitate al primarului, incalcand astfel dispozitiile art. 88, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003.
13. CONSTANTINESCU PETRE, fost Consilier Local in cadrul Consiliului Local al comunei Icoana, Judetul Olt - INCOMPATIBILITATE
In perioada 07 noiembrie 2016 – 26 iunie 2017 a detinut si exercitat simultan functia de consilier local si calitatea de angajat cu Contract Individual de munca, in cadrul aparatului propriu al Consiliului Local, incalcand astfel dispozitiile art. 88, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003.
14. PERJU CONSTANTIN FLORIN, fost Consilier Local in cadrul Consiliului Local al orasului Podu Iloaiei, Judetul Iasi - INCOMPATIBILITATE
In perioada 24 iunie – 26 iulie 2016 a detinut si exercitat simultan functia de consilier local si pe cea de administrator in cadrul Primariei, incalcand astfel dispozitiile art. 88, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003.
15. MUNTEAN EMIL-NICOLAE, fost Consilier Local in cadrul Consiliului Local al orasului Cugir, Judetul Alba - INCOMPATIBILITATE
In intervalul 10 iunie 2017 – 30 octombrie 2018 a exercitat functia de consilier local simultan cu cea de director general, respectiv administrator si membru in Consiliul de Administratie, in cadrul a trei societati comerciale, care au ca actionar unic/majoritar Consiliul Judetean Alba.
Astfel, persoana evaluata a incalcat dispozitiile art. 88, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003 si nu a respectat dispozitiile art. 91, alin. (3), teza 1 din acelasi act normativ.
Persoanele evaluate au fost informate despre declansarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum si drepturile de care beneficiaza - de a fi asistate sau reprezentate de un avocat si de a prezenta date sau informatii pe care le considera necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. GHERAESCU FELICIAN MIHAI, GHERGHESCU AUREL, LAZAR CONSTANTIN si DELEANU CONSTANTIN nu au depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, in exercitarea dreptului la aparare.
Agentia Nationala de Integritate (A.N.I.) este o institutie independenta operational din Romania, ce exercita un control administrativ, specializata in verificarea averilor dobandite in timpul exercitarii unei functii publice, conflictelor de interese si a incompatibilitatilor.