TOP 10: Cele mai frecvente reclamatii ale consumatorilor americani
suaplangerireclamatiicontractelivrareproduse
Noua lista a celor mai frecvente plangeri din partea consumatorilor a fost prezentata publicului si problemele cu automobilele se situeaza pe locul 1. Renovarea si constructia de case, alaturi de disputele legate de credite si datorii, se afla, de asemenea, in clasamentul problemelor intampinate de americani.
Susan Grant, directoarea departamentului de protectie a consumatorilor din partea Consumer Federation of America (CFA), a declarat ca lista demonstreaza "o persistenta a plangerilor legate de conditiile economice grele", de la problemele evacuarilor, operate de proprietarii de apartamente, pana la "multitudinea de inselatorii, menite sa ii deruteze pe consumatori".
Clasamentul pe anul 2012 se bazeaza pe un studiu alcatuit de CFA si NACPI (North American Consumer Protection Investigators) si cuprinde date despre 40 de state si agentii locale de protectie a consumatorilor.
Reclamatiile legate de masini sunt cele mai frecvente: kilometrajul "dat peste cap", comercializarea masinilor vechi cu probleme tehnice nespecificate, practici inselatoare de vanzare si dealeri auto fara licenta de functionare.
Raportul sugereaza unele sfaturi, pentru a gasi modalitati de protejare. Iata cateva din ele:
- Obtine o a doua expertiza in privinta unei reparatii auto importante. Vei plati un mecanic in plus, dar vei putea apoi sa economisesti banii si multe neplaceri, pe termen lung. Estimeaza costul reparatiei, pentru a sti exact la ce sa te astepti.
- Inainte de a cumpara o masina second hand, verifica actele acesteia, dincolo de expertiza tehnica.
- Nu cumpara nicio masina second hand, inainte sa o vada un mecanic bun, in care ai incredere.
2. Renovarea casei/Constructii: Cele mai multe probleme tin de munca indoielnica a meseriasilor si nerespectarea termenelor de finalizare.
3. Credite/Datorii: Plangerile tin de disputele privind suprataxarea, fraudele ipotecare, inselatoriile financiare. Agentiile au raportat o serie de tactici ilegale de colectare a datoriilor, pe alocuri abuzive, inclusiv telefoane de amenintare si incercarea de a colecta o datorie "fictiva".
4. Utilitati: Probleme tehnice ale serviciilor sau disputele legate de taxare, in cazul facturilor la telefonie, cablu tv, internet, electricitate si gaze.
5. Vanzari: Reclame false si inselatoare, practici de manipulare a consumatorilor, marfa cu defecte, probleme cu returnarile, cupoanele, promotiile, nerespectarea termenelor de livrare.
6. Servicii: Reclamatii legate de interpretarile eronate ale unor contracte prost redactate, asistenta defectuoasa oferita clientilor, functionarea fara licenta.
7. Marketing din usa in usa: Interpretarea eronata a termenilor unor contracte, nerespectarea termenelor de livrare a produselor "din usa in usa", tehnici inselatoare de telemarketing, campanii prin email (spam) si incalcarea regulamentelor DNC (do-not-call).
8. Proprietati/Chirii: Conditii nesigure sau nesanatoase de locuit, lipsa reparatiilor, dispute privind chiria, evacuarea abuziva a chiriasilor/proprietarilor.
9. Vanzari prin internet: Practici inselatoare de vanzari, nerespectarea conditiilor de livrare a produselor comandate online si alte plangeri.
10. Bunuri de gospodarie: Interpretarea gresita a unor termeni din contract, nerespectarea termenului de livrare, montaje defectuoase in cazul mobilierului si a altor accesorii de interior.