Taxa de poluare la avioane poate degenera intr-un razboi comercial
taxa poluareavioanezboruriinterdictiedecizie
Transportatorii aerieni care opereaza pe teritoriul UE trebuie sa plateasca echivalentul a 15% din emisiile poluante, altfel primesc amenzi sau chiar li se interzice zborul in UE. SUA si China nu vor sa respecte decizia, ca urmare vor sa le interzica companiilor lor aeriene sa participe la mecanismul european de cumparare de permise de poluare.
Tensiunile crescande din sectorul aviatiei, la nivel mondial, pe fondul taxei pe dioxidul de carbon ar putea provoca un razboi comercial, a apreciat luni seful Airbus, Tom Enders.
"Sunt ingrijorat de eventualele consecinte, in calitate de constructor", a explicat presedintele companiei europene intr-o conferinta de presa desfasurata la salonul aeronautic de la Singapore. "Am vazut pozitia Chinei, a Rusiei, a SUA, a Indiei si ceea ce a inceput ca o solutie pentru problemele legate de mediu a devenit o potentiala sursa de razboi comercial", a subliniat Enders.
Taxa de poluare din 1 ianuarie 2012
Legislatia europeana, intrata in vigoare la 1 ianuarie 2012, obliga companiile ce opereaza pe teritoriul Uniunii Europene, indiferent de nationalitatea acestora, sa cumpere echivalentul a 15% din emisiile lor de CO2, adica 32 de milioane de tone, pentru a contribui la lupta impotriva incalzirii climatice.
Acestea ar trebui sa se achite de aceasta obligatie in primavara lui 2013. In cazul in care companiile nu se vor plia legii europene, ele vor trebui sa plateasca amenzi in valoare de 100 euro pe tona de CO2 si ar putea primi interdictie de zbor in spatiul comunitar.
Pe de alta parte, China si SUA refuza sa accepte aceasta legislatie si vor sa le interzica companiilor lor aeriene sa participe la mecanismul european de cumparare de permise de poluare.