Russian Magazine va implini 20 de ani de existenta. Care este povestea publicatiei comunitatii rusilor din Cleveland
russian magazinelimbi strainebucurieabc familyjurnalismziaredocumentare
Cotidianul lui Michael Feinstein, Russian Magazine, va implini 20 de ani de existenta. Fondatorul a baut sampanie dintr-un pahar de hartie, in apartamentul sau din Cleveland, pentru a marca evenimentul fericit.
Duminica, va bea o sampanie mai rafinata dintr-un pahar de cristal, la Restaurantul Europa din Pepper Pike, purtand un costum, alaturi de liderii comunitatii ruso-americane din Cleveland.
Russian Magazine va implini in noiembrie 20 de ani. In era digitala, tabloidul tiparit ramane rasfatatul publicitarilor si cuprinde evenimentele din comunitatea locala rusa, dar si din Rusia, informatii despre cinematografia rusa si pagini dedicate sportului.
5.000 de exemplare sunt livrate prin posta si acesta este unul din cele mai populare ziare etnice din Ohio.
"Acesta a fost visul meu, cand m-am mutat in SUA, dar nu mi-as fi imaginat ca voi ajunge atat de departe, in urma cu 20 de ani", a spus Feinstein. "Avem o piata mica, dar este piata noastra; ma mira ca suntem cititi si de tineri. E o mare recompensa pentru mine".
Cotidianul este scris in chirilica si nu are o traducere in limba engleza. Comunitatea rusilor din Cleveland numara peste 30.000 de persoane.
Feinstein ilustreaza povestea acestei publicatii. A venit in SUA in 1993, cu o diploma in jurnalism si un CV care includea postul de editor-coordonator al unui important ziar rusesc. Feinstein, originar din Kursk, sudul Rusiei, si-a adus in SUA sotia, mama, ambii profesori, tatal si un tehnician.
Inceputurile sale au fost dificile. Feinstein s-a folosit de un barter cu o firma care vindea calculatoare vechi, pentru a lansa prima editie a ziarului Russian Magazine; astfel, a primit un computer second hand in schimbul plasarii unei reclama in publicatia sa, facand chiar si un profit de 100 de dolari. Ziarul a crescut datorita cititorilor, spune jurnalistul.
Alaturi de sotia sa, Olga, Feinstein a infiintat Russian Media, un conglomerat care a publicat ziarul, a administrat un show tv difuzat de televiziunea prin cablu, a produs reclame rusesti si programe radio si a publicat unele directoare de afaceri pentru antreprenorii rusi.
In prezent, Feinstein isi petrece timpul la Los Angeles, unde conduce o scoala de film si produce documentare pentru televiziunea rusa. Internetul ii permite sa scrie si sa isi corecteze ziarul de oriunde si vede un viitor stralucit pentru Russian Magazine, deoarece imbina doua culturi.
Fiica sa, Allie, in varsta de 23 de ani, este directorul de marketing al ABC Family si isi reprezinta deseori angajatorul peste hotare, in tarile vorbitoare de limba rusa.
"Este excelent sa cunosti doua limbi straine, este o bucurie multiculturala", precizeaza jurnalistul. "Cotidianul a ajutat la dezvoltarea oamenilor din comunitatea noastra".