Romanii nu se uita la bani cand merg la mall. In 2024 cheltuie mai mult decat anul trecut
cheltuielimallshopping
Numeroase statistici ne arata ca au crescut cheltuielile romanilor, pe fondul inflatiei, ca viata e mai grea si mai scumpa, dar cu toate acestea oamenii nu renunta la micile placeri, precum cumparaturile din malluri.
Potrivit rezultatelor unui studiu Reveal Marketing Research, realizat la comanda Indoor Brand Management, in 2024 a crescut cu 9% suma medie cheltuita de romani in malluri.
Anul acesta, oamenii cheltuie, in medie, pe shoppingul facut la mall, 327 de lei la fiecare vizita in marile centre comerciale.
Vizitele lungi si dese la mall, cheia marilor succese - in viziunea multor tineri
De asemenea, vizitele nu sunt tocmai rare. 59% dintre cei ce au luat parte la studiu spun ca viziteaza mallurile cel putin o data pe saptamana.
Totusi, suma cheltuita, precum si frecventa vizitelor la mall difera de la o generatie la alta. Spre exemplu, cei nascuti intre 1965 si 1980 cheltuie cea mai mare suma la o vizita, 346 de lei, in timp ce generatia Z (cei nascuti intre 1997 si 2012) cheltuieste cea mai mica suma, de 293 de lei.
Cand e vorba despre frecventa vizitelor, 70% dintre tinerii nascuti intre 1997 si 2012 merg cel putin o data pe saptamana intr-un mall, mult peste media generala.
"Studiul de piata reflecta tendintele pietei si obiceiurile consumatorilor romani, fiind o expresie calitativa a Trafic5, indicatorul lansat in acest an de Brand Management pentru a masura apetitul romanilor pentru cumparaturi in malluri.
Acest studiu este extrem de util atat pentru noi, ca lideri ai segmentului de indoor advertising din Romania, cat si pentru marketeri si branduri, oferindu-le date demografice si de comportament pe care altfel nu le-ar putea obtine.
In plus, Brand Management se pregateste pentru digitalizarea relatiei cu clientii printr-un proiect pe care intentionam sa il lansam in viitorul apropiat”, a declarat Laurentiu Jiga, CEO si fondator al companiei Brand Management.
"Intr-o piata dinamica si in continua schimbare, studiile precum cel realizat in parteneriat cu Reveal Marketing Research sunt esentiale, pentru a ghida brandurile spre clientii lor. Astfel de cercetari nu doar ca ne ofera date concrete despre comportamentul consumatorilor, dar ne si ajuta sa intelegem mai bine tendintele si preferintele acestora. Astfel, putem sa adaptam strategiile de vanzari si sa oferim solutii de publicitate indoor care raspund nevoilor actuale ale clientilor nostri,” a declarat Georgian Draghici, director de vanzari in cadrul Brand Management.
Foto: freepik.com