Mars va achizitiona doar operatiunile diviziei americane, care reprezinta 80% din cifra de afaceri a diviziei, P&G urmand sa caute cumparatori si pentru operatiunile de pe piata europeana.
Mars este cunoscuta mai ales pentru afacerile sale din domeniul dulciurilor, marcile cele mai cunoscute fiind batoanele cu acelasi nume, precum si bomboanele M&M, dar si brandul Uncle Ben's si guma de mestecat Extra si Orbit. Mars mai detine si o divizie de hrana pentru animale de companie, comercializand deja marcile Pedigree, Whiskas si Royal Canin, iar prin achizitia anuntata isi va spori considerabil cota de piata, devenind un concurent serios pentru Nestle.
Cifra de afaceri globala din domeniul hranei pentru animale de companie se va situa in 2014 la 76,8 miliarde dolari, conform Euromonitor International.
P&G se va concentra in viitor pe sporirea vanzarilor celorlalte divizii, unde detine marcile Tide, Gilette si Pampers. Compania a fost pusa sub presiune pentru eficientizarea activitatii sale de catre proprii investitori care au cazut de acord ca portfoliul de produse al companiei era prea diversificat iar activitatea de marketing si promovare consuma extrem de multe resurse umane si financiare.
Potrivit Euromonitor, P&G detinea doar 4,7% din piata mondiala de hrana pentru animale de companie in 2012, in timp ce Mars a ajuns la 23,4%, punand sub presiune compania Nestle, care detine 23,1%.
Tranzactia dintre P&G si Mars este asteptata sa se incheie in a doua jumatate a anului 2014, cu un impact semnificativ al vanzarilor pentru comparator, in 2015.
Mars a reusit vanzari totale de 33 miliarde de dolari in 2013, fiind, conform revistei Forbes, a 5-a mare companie privata din Statele Unite.
Dupa anuntul viitoarei tranzactii, actiunile P&G au crescut la New York Stock Exchange cu 3 centi, ajungand la 81,38 dolari.