LeCab vrea sa cucereasca piata franceza inaintea celor de la Uber
uberlecabtaxiserviciipremiumtarif
Startup-ul francez LeCab a obtinut o finantare de 6,8 milioane dolari (5 milioane euro). Compania administreaza un serviciu de taximetrie cu masini de culoare neagra, asemanator cu Uber, dar mizeaza pe zona premium. Le Cab nu a precizat de la cine a obtinut finantarea.
"Va pot spune ca au aproximativ acelasi profil", a declarat fondatorul si CEO-ul LeCab, Benjamin Cardoso. "Exista 40 de antreprenori francezi, care si-au infiintat afacerile in urma cu zece ani", a continuat acesta.
Cand vine vorba de asa numitele servicii "cu masini negre", piata franceza este inca deschisa provocarilor. Cele mai multe servicii sunt disponibile doar in Paris si piata este fragmentata; taximetria traditionala isi pastreaza rolul dominant. Chauffeur-prive, SnapCar, Allocab, Voitures Jaunes, Uber si LeCab "se lupta" pentru "o felie" din clientii care vor sa le vina masina la scara.
Industria necesita multi bani si LeCab va folosi milioanele de euro pentru a-si extinde serviciile. LeCab nu are o retea prin care sa faca legatura intre soferi si clienti - compania isi administreaza direct flota de Peugeot-uri 508. LeCab isi instruieste proprii soferi. "Nu avem concurenta", a mai spus Cardoso.
Dupa ce ii spui soferului unde vrei sa ajungi, LeCab stabileste un pret fix, indiferent de trafic. Compania stie mereu unde sunt soferii si ii poate redirectiona in timp real. Rapiditatea este cuvantul de ordine in activitatea LeCab.
Fiecare taximetru are o tableta iPad la bord si compania foloseste o aplicatie proprie. Pasagerii pot folosi internetul sau pot viziona un film, daca se plictisesc in masina de taxi. LeCab spera sa ofere acelasi confort ca intr-un avion.
Pana la finele anului, LeCab spera sa aiba o flota de 350 masini si la anul mizeaza pe mii de taximetre. LeCab vrea sa angajeze mai multi directori, care sa gestioneze cum se cuvine compania. "Vrem sa atragem experti din toate zonele", a spus Cardoso.
In prezent, mii de oameni au apelat la LeCab si compania are peste 70.000 utilizatori activi (care au comandat un taxi LeCab in ultimele cinci luni). Cei mai multi folosesc serviciile de mai multe ori intr-o luna.
In octombrie, guvernul francez a dorit sa prevada ca masinile LeCab sa astepte 15 minute, inainte sa preia un client, deoarece serviciile "afecteaza industria traditionala a taximetrelor". Discutia a ramas, pentru moment, suspendata. "Cred ca discutam despre o contradictie", a spus Cardoso. "Guvernul doreste sa ne sustina. De asemenea, vrea sa ramana pe placul celor care sunt apropiati de aparatul sau politic".