Inregistrarea PFA-urilor in SPV. Ce prevede Fiscul?
spvpfapersoana juridicainscriere spatiul privat virtual
Inca din vara anului 2017, persoanele fizice autorizate si celelalte entitati fara personalitate juridica se pot inregistra in Spatiul Privat Virtual utilizand codul numeric personal. Totusi, inregistrarea in acest serviciu se poate face si ca persoana juridica, in baza certificatului de inregistrare fiscala.
Practic, contribuabilii pot solicita si primi online decizii de impunere, ceritificate fiscale, adeverinte de venit sau declaratii fiscale.
Cand vorbim de inregistrarea in SPV, in serviciul gratuit disponibil non stop contribuabililor, PFA-urile pot alege intre inregistrarea ca persoana fizica si persoana juridica.
"Persoanele fizice care desfasoara activitate ca Persoana Fizica Autorizata au posibilitatea inregistrarii în Spatiul Privat Virtual atat la sectiunea persoane fizice (inregistrare in SPV utilizand Codul numeric personal, in vederea vizualizarii situatiei fiscale pe CNP) cat si la sectiunea persoane juridice si alte entitati fara personalitate juridica, inregistrare in SPV utilizand Codul de identificare fiscala al PFA-ului, in vederea vizualizarii situatiei fiscale pe cod fiscal al PFA-ului", declara reprezentantii Fiscului.
La ora actuala, PFA-urile, alaturi de intreprinderile individuale si cele familiale sunt considerate entitati fara personalitate juridica, conform legislatiei in vigoare.
PFA-urile si celelalte entitati fara personalitate juridica pot obtine mult mai usor numeroase documente prin intermediul SPV.
Mai jos va prezentam cateva dintre categoriile de acte care pot fi comunicate prin intermediul SPV:
-declaratiile fiscale intocmite de PFA, II sau IF;
-cererile adresate de aceste entitati catre Fisc, cum ar fi: cererea de informatii despre contributiile de asigurari sociale declarate de angajatori, cererea de eliberare a certificatului de atestare fiscala, cererea de eliberare a cazierului fiscal, cererea de eliberare a unei adeverinte de venit, solicitarea unei opinii privind aplicarea legislatiei fiscale, cereri de audienta, sesizari, petitii, reclamatii etc;
-actele administrative fiscale, actele de executare si alte acte emise de MFP/ ANAF in executarea legii, cum ar fi: decizii de impunere, notificari, somatii si altele;
-actele emise de Fisc la cererea PFA, II/ IF, cazul certificatului de atestare fiscala, adeverintei de venit etc;
-registrul documentelor electronice comunicate in ultimii doi ani;
-informatii referitoare la istoricul actiunilor;
-informatii cu privire la obligatiile de plata ale entitatilor fara personalitate juridica
Firmele trebuie sa se identifice cu una dintre modalitatile de mai jos pentru ca transmiterea informatiilor sa fie posibila prin SPV:
-cu certificatul calificat al firmei;
-cu certificatul calificat detinut de persoana fizica reprezentant legal al societatii;
-cu certificatul calificat detinut de reprezentantul desemnat al companiei;
-cu certificatul calificat detinut de imputernicitul firmei.
Citeste si:
Cum va inscrieti in SPV- spatiul virtual privat