In timp ce Romania are cai ferate de sute de ani, nemtii investesc masiv in infrastructura noua
germaniainfrastructura feroviara
Nu intamplator Germania este motorul Economic al Europei si un reper pentru dezvoltare. Nemtii tocmai au anuntat un plan masiv de decarbonizare a transportului si investitii masive in infrastructura cailor ferate din tara.
Anul acesta, operatorul feroviar german Deutsche Bahn va investi o suma record in renovarea si extinderea retelei sale. Deutsche Bahn impreuna cu autoritatile germane vor investi 13,6 miliarde de euro in infrastructura feroviara, au transmis reprezentantii companiei, joi.
Important de punctat este faptul ca, fata de investitiile facute in anul precedent, nemtii pluseaza anul acesta cu 900 de milioane de euro.
Fondurile ar urma sa mearga "mai presus de toate catre cresterea capacitatii" si spre "digitalizarea" retelei feroviare, a spus operatorul.
Modernizarea transportului este strans legata de politicile de mediu
"Fiecare euro investit in calea ferata este un euro care se indreapta spre protectia mediului", a declarat Ronald Pofalla, directorul executiv al Deutsche Bahn, responsabil pentru infrastructura.
In 2020, guvernul condus de Angela Merkel si-a stabilit obiectivul de a dubla numarul de pasageri feroviari pana in 2030. Si noul Guven, condus de social-democratul Olaf Scholz, care a preluat puterea din decembrie, a imbratisat acest obiectiv.
Deutsche Bahn a anuntat la inceputul saptamanii ca va cumpara 43 de trenuri noi de mare viteza, de la compania Siemens. Numai aceasta investitie se ridica la valoarea impresionanta de 1,5 miliarde de euro.
In urmatorul deceniu, statul german s-a angajat sa investeasca suma de 62 de miliarde de euro in reteaua feroviara.
Te-ar putea interesa si: Solutia geniala gasita de nemti, pentru a nu mai depinde de gazele rusesti: la ce s-au gandit
Intre timp, situatia in Romania este critica si toate sperantele se indreapta catre Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR) care prevede investitii in modernizarea transportului.
Avem nevoie de cresterea capacitatii in acest domeniu, deoarece este o conditie esentiala pentru a atrage investitori. In acest moment,
trenurile de marfa circula in Romania cu o viteza medie de 15-17 km/h, iar pe unele tronsoane exista restrictii de viteza sau de tonaj.
"Infrastructura feroviara este extrem de importanta pentru producatorii industriali pentru ca permite transportul de produse in mod eficient. Pentru Tenaris Silcotub, transportul feroviar trebuie sa fie solutia sustenabila de livarare a marfurilor datorita cantitatilor mari de scrap/produse din otel care trebuie gestionate", explica Mihaela Popescu, directorul general al Tenaris Silcotub Zalau, producator de tevi industriale cu afaceri de 2,4 mld. de lei si aproape 1.800 de angajati, conform
ZF.