In plina criza sanitara, romanii devin mai ecologisti: ce au inceput sa faca sase din 10 conationali
emisii co2
Se pare ca vremurile dificile pe care le traim de aproape doi ani, ne-au determinat sa fim mai constienti de importanta protejarii naturii si a mediului inconjurator. Sondajele recent efectuate in Romania ne arata o populatie mai prietenoasa cu mediul, in plina evolutie a comportamentului responsabil si tot mai implicata in a-si diminua amprenta negativa.
Am devenit atat de responsabili, incat sase din zece romani ar renunta sa cumpere produse si servicii de la companii care nu demonstreaza responsabilitate fata de
mediul inconjurator si societate. In aceeasi ordine de idei, 40% declara ca au renuntat deja sa cumpere de la companii despre care au descoperit ca nu sunt responsabile cu mediul, arata datele unui studiu realizat de Ipsos pentru ING Bank.
"Asistam la o transformare in prioritatile consumatorului. Pe de o parte avem o constientizare a responsabilitatii individuale, iar pe alta vedem si cresterea asteptarilor fata de companii si autoritati", declara Alexandra Maier, Sustainability Manager ING Bank Romania.
"Constientizarea faptului ca fiecare dintre noi e parte necesara din aceasta schimbare si ca realmente fiecare gest conteaza este un lucru foarte puternic pentru rezultate pe termen lung. Faptul ca devenim cu totii mai constienti de impactul pe care il avem si nu mai asteptam ”sa se faca” arata ca suntem pe directia cea buna", a adaugat Alexandra.
Romanii nu se uita nici la bani cand vine vorba despre protejarea naturii
Peste jumatate ar plati un pret mai mare pentru un produs mai durabil daca ar sti ca poate fi reciclat aproape cu totul. De asemenea, 49% ar plati mai mult pentru un produs daca achizitioneaza de la o companie responsabila social iar aproape doi din trei romani ar recicla si repara produsele pe care le detin.
"Un mod sanatos de a gandi si chiar unul pe care il incurajam in programul Banometru, (pentru ca e inclusiv un mod de gandire sanatos financiar) este sa calculam produsul si in termeni de cost per utilizare. Mai mult, incepem sa constientizam responsabilitatea noastra reala odata ce ne intrebam "ce se intampla cu produsul dupa ce nu-l mai pot folosi?", a mai punctat oficialul ING.
Mai mult, dincolo de actiunile individuale ale fiecaruia dintre noi, doua treimi din romani sunt de parere ca planurile de redresare economica trebuie sa se concentreze pe accelerarea tranzitiei catre o amprenta scazuta de carbon.