FRANTA: Companii telecom condamnate pentru denigrare reciproca
telecomfrantafree mobilebouygues telecomconcurentadenigrare
Saptamana trecuta, Tribunalul de Comert din Paris a condamnat compania Free Mobile sa-i plateasca rivalei sale Bouygues Telecom 25 de milioane de euro daune interese pentru denigrare. Dar tribunalul a condamnat, de asemenea, si compania Bouygues Telecom sa-i plateasca 5 milioane de euro daune interese companiei Free, din acelasi motiv.
Batalia operatorilor telecom declansata la inceputul anului trecut prin lansarea pe piata franceza a companiei Free Mobile s-a intensificat spre sfarsitul anului, cand confruntarea din razboiul preturilor s-a extins de pe frontul comercial pe terenul justitiei.
Denigrarea concurentilor, ca arma de promovare comerciala
Bouygues Telecom a fost prima care a depus o plangere, pe 6 decembrie, impotriva Free Mobile pentru “denigrare si concurenta neloiala” solicitand daune interese in valoare de 99 de milioane de euro. Grupul Bouygues a reactionat in acest fel dupa conferinta de lansare a Free Mobile, din ianuarie 2012, in care Xavier Niel, fondatorul grupului, a prezentat un filmulet parodie, in care ii lua in ras pe conducatorii companiilor concurente. El a folosit, de asemenea, termeni precum “porumbei” (cu sensul figurat de “fraieri”) sau “vaci de muls” pentru a caracteriza clientii celor trei operatori telecom existenti. “Este inacceptabil ca un operator sa utilizeze denigrarea contra concurentilor, a clientilor si a colaboratorilor acestora ca arme de promovare comerciala”, a mentionat in plangerea sa Bouygues.
Fondatorul Free Mobile va trebui, de acum inainte, sa-si controleze limbajul. Tribunalul de Comert le-a interzis reprezentantilor Free sa utilizeze termeni denigratori la adresa Bouygues Telecom, sub amenintarea unei amenzi de 100.000 de euro. Din discurs vor trebui exclusi indeosebi termeni ca “inselaciune”, “racket”, “escrocherie”.
Free a decis sa faca apel impotriva acestei decizii.
Compania Bouygues Telecom a estimat ca a fost condamnata “pentru cateva remarci izolate facute ca raspuns la comunicarea agresiva si masiva a Free mobile” si s-a declarat satisfacuta de decizie, estimand ca aceasta “restabileste regulile unei concurente sanatoase si echitabile, care va trebui sa se faca prin intermediul calitatii ofertelor si serviciilor propuse de operatori”.
Sursa: Le Figaro