Angajatii din Sanatate care refuza imunizarea, se vor testa din banii lor. Se aplica atat angajatilor din sistemul public, cat si celor de la privat
sanatatesistemul medicalmediciteste anti-covid
Angajatii din sistemul medical, fie ca este vorba de bugetari sau angajati la privat, vor trebui sa suporte din buzunarul propriu costurile testarii anti-Covid, daca nu se vaccineaza. Anuntul a fost facut de premierul interimar Florin Citu, joi, dupa sedinta de guvern.
Joi, premierul interimar
Florin Citu, s-a intalnit cu vicepremierul interimar Kelemen Hunor, cu ministrul interimar al Sanatatii, Cseke Attila si ministrul interimar de Interne, Lucian Bode. Impreuna, au semnat un proiect de lege, pe care il vor depune in Parlament si care prevede ca toti angajatii din Sanatate, atat din sistemul public, cat si din sistemul privat, isi vor plati singuri testele anti-Covid, daca sunt nevaccinati si nu au trecut prin boala.
Citeste si: Se dau bani de la stat pentru parintii ai caror copii fac orele online: care sunt conditiile
Florin Citu: "Angajatii care nu sunt nevaccinati si care nu au trecut prin boala, din sistemul de public si privat, se vor testa pe banii proprii"
"Pe scurt, angajatii care nu sunt nevaccinati si care nu au trecut prin boala, din sistemul de public si privat, se vor testa pe banii proprii", a declarat, joi, premierul interimar. Florin Citu a mai spus ca initiativa acestui proiect legislativ apartine ministrului interimar de Interne, Lucian Bode.
"Fata de varianta care se afa in dezbatere publica din data de 27 septembrie pe pagina de web a Ministerului Sanatatii, noua versiune prevede introducerea obligativitatii certificatului digital si pentru Ministerul Sanatatii si unitatile subordonate, respectiv pentru reprezentantii Casei Nationale de Asigurari de Sanatate si unitatile subordonate. Masurile sunt necesare in contextul epidemiologic actual, cu o crestere importanta a numarului de cazuri, cand trebuie asigurata siguranta pacientilor, dar si a personalului medical. Mentin afirmatia ca sistemul medical, prin excelenta, se bazeaza pe stiinta, inovatie si tehnologie, in care un loc important il detin vaccinurile", a declarat, la randul sau, Cseke Attila, ministrul interimar Sanatatii.
Conform documentului, personalul din cadrul unitatilor sanitare cu paturi publice si private au obligatia sa prezinte un certificat digital al UE privind COVID-19, in vederea desfasurarii activitatii.
Certificatul trebuie sa ateste indeplinirea uneia din urmatoarele conditii:
a) vaccinare impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete;
b) se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2;
c) rezultat negativ certificat al unui test RT-PCR sau al unui test antigen rapid, pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2, efectuat in conditiile stabilite prin ordin al ministrului sanatatii.
"Vrem sa promovam actul normativ in regim de urgenta. Aceste masuri sunt necesare in contextul epidemiologic actual, cu o crestere importanta a numarului de cazuri, cand trebuie asigurata siguranta pacientilor, dar si a personalului medical. Sistemul medical, prin excelenta, se bazeaza pe stiinta, inovatie si tehnologie, in care un loc important il detin vaccinurile", a mai declarat Cseke Attila.
Personalul din cadrul unitatilor publice care nu prezinta rezultat negativ certificat al unui test RT-PCR sau al unui test antigen rapid, pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 va suporta costurile privind testarea, exceptie fiind categoria de personal care face dovada unor afectiuni care reprezinta contraindicatie la vaccinare, caz in care costurile de testare vor fi suportate de catre angajator.
Pentru unitatile private costurile privind activitatea de testare impotriva virusului SARS-CoV-2 vor fi suportate conform procedurilor stabilite la nivelul acestora, fie de catre angajati, fie de catre angajator.
In cazul in care personalul medical nu prezinta certificatul digital al UE privind COVID-19 se reglementeaza suspendarea de drept, pe o perioada de 30 de zile a contractelor in baza carora isi desfasoara activitatea.
Dupa cele 30 de zile de suspendare, contractul personalului medical in baza caruia isi desfasoara activitatea inceteaza de drept, iar pentru personalul din unitatile private care cumuleaza 30 de zile de suspendare, angajatorul poate dispune fie prelungirea suspendarii, fie incetarea contractului in baza caruia isi desfasoara activitatea.
In unitatile publice masura incetarii contractului in baza carora isi desfasoara activitatea personalul este necesara pentru a crea posibilitatea incadrarii pe acele posturi a altor persoane, in vederea asigurarii continuitatii activitatii, tinand cont de faptul ca in unitatile respective numarul total al posturilor este limitat prin acte normative.
Responsabilitatea pentru a asigura aplicarea acestor masuri revine conducerii unitatilor publice si private.
Nerespectarea acestor obligatii de catre conducatorul unitatii respective reprezinta contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 50.000 lei la 100.000 lei aplicata de catre personalul imputernicit din cadrul directiei de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti si din cadrul Inspectiei Sanitare de Stat.