Proiect legislativ pentru introducerea tichetelor de... bicicleta
tichete bicicletapromovare bicicletabeneficii bicicleta
La finele saptamanii trecute, presedintele Romaniei, Klaus Iohannis, si sotia sa, Carmen, i-au indemnat pe toti romanii sa faca miscare. Carmen Iohannis a alergat in cadrul unui semi-maraton, iar Klaus Iohannis a venit, pe bicicleta, ca sa o incurajeze.
Presedintele a spus ca, desi pedaleaza mai putin, de cand a devenit sef al statului, nu a renuntat la ciclism si nici la tenis.
Se pare ca nu numai presedintele este atasat de vehiculul pe doua roti, ci si unii parlamentari, care vor sa incurajeze, prin initiative legislative, aceasta metoda de deplasare.
Astfel, deputatul Valeriu Steriu, a depus in Parlament un proiect de lege privind acordarea de tichete valorice de catre angajatori de stimulare a folosirii bicicletei pentru deplasarile intre domiciliu si locul de munca, precum si pentru deplasarile in interes de serviciu.
Astfel, angajatorii ar putea acorda angajatilor, o data la trei ani, subventii sub forma unor tichete valorice pentru cumpararea de biciclete, valoarea maxima a subventiei fiind de 1.500 de lei.
Tichetele ar putea fi folosite si pentru cumpararea de accesorii, piese de schimb, unelte si produse de intretinere a bicicletelor.
Acelasi proiect le-ar putea permite angajatorilor sa acorde indemnizatii pentru mersul pe bicicleta angajatilor care folosesc acest mijloc de transport pentru a se deplasa la locul de munca sau pentru deplasarile in interes de serviciu.
Indemnizatia ar fi acordata tot sub forma tichetelor, intr-o limita anuala de 300 de lei.
Potrivit deputatului, propunerea vizeaza stimularea utilizarii bicicletei pentru deplasarile cotidiene, in primul rand, pe traseul domiciliu-loc de munca-domiciliu si pentru deplasarile in scop profesional si isi propune sa creasca presiunea pentru crearea infrastructurii fizice necesare ciclismului.
Conform Organizatiei Mondiale a Sanatatii, 15 minute petrecute pe bicicleta, pe zi, pot creste durata de viata cu pana la sapte ani.
Utilizarea pe scara larga a bicicletei pentru deplasarile cotidiene scade mortalitatea si imbunatateste substantial starea de sanatate a populatiei, reducand, astfel, cheltuielile publice de sanatate si crescand productivitatea angajatilor.
Sumele corespunzatoare tichetelor de bicicleta s-ar incadra in categoria cheltuielilor sociale cu deductibilitate limitata. Tichetele pentru bicicleta ar urma sa fie emise de unitati autorizate de catre Ministerul Finantelor Publice.