Control mai strict in sistemul sanitar
ministerul sanatatiiinspectie sanitarasistem sanitarservicii medicale
Guvernul Romaniei a adoptat in sedinta de ieri o Ordonanta de Urgenta de modificare a Legii 95/2006 prin care structurile locale de inspectie sanitara vor fi readuse in coordonarea Inspectiei Sanitare de Stat din Ministerul Sanatatii.
Masura reprezinta o revenire la normalitate si o reasezare a controlului din sistemul sanitar intre prioritatile actului guvernamental. Astfel, Executivul va asigura un control constant, eficient si coordonat pentru siguranta populatiei si respectarea normelor legale din domeniul sanatatii.
Efectul principal al acestei Ordonante este asigurarea independentei inspectorilor, supusi deseori la presiuni din partea mediului politic local. Dovada acestei presiuni o reprezinta rezultatele actiunilor de control incrucisat, adica acele actiuni care nu se desfasoara in judetul de resedinta. In cadrul controalelor incrucisate, inspectorii au aplicat masuri proportionale cu gravitatea deficientelor identificate si in concordanta cu situatiile reale. Alte controale, in aceleasi unitati, dar efectuate in judetul de resedinta au aratat alte rezultate.
Rolul Inspectiei Sanitare este crucial in multe domenii: produse biocide, apa potabila, furnizori de servicii medicale unitati de invatamant, precum si alte produse si activitati asupra sanatatii populatiei. Mai mult, pe domeniile de raspundere, Inspectia Sanitara raporteaza la Comisia Europeana rezultatele actiunilor de control si evaluarea riscurilor la adresa sanatatii populatiei.
Prin Ordonanta adoptata, Guvernul elimina reglementarile contradictorii privind responsabilitatile inspectorilor sanitari si posibilitatea de a ingradi activitatea acestora.
Premierul Dacian Ciolos si ministrul Sanatatii Vlad Voiculescu isi exprima ferma convingere ca sistemul sanitar nu poate fi administrat fara coerenta activitatilor de control, aspect ignorat in ultimii ani.
Sursa: Guvernul Romaniei
Foto: pixabay.com
Economist
Experienta: 5 ani de activitate in management si marketing