Romanii au prins gustul planificarii online a vacantei
turism onlineromani turisminformare calatorii
Romania este printre primele tari din Europa la viteza de acces la Internet iar, cand vine vorba despre planificarea unei calatorii, acesta este un avantaj, luand in calcul accesul calatorilor romani la serviciile de turism online.
Conform unui studiu realizat de momondo in 2017, planificarea online a vacantei este o optiunea populara in randul calatorilor din intreaga lume. Romanii cauta idei de vacanta in online: jumatate dintre calatorii romani isi planifica vacanta prin intermediul site-urilor dedicate calatoriilor.
Potrivit studiul momondo realizat in randul a aproximativ 25.000 de respondenti din 23 de tari la nivel global, in medie 45% dintre calatori cauta inspiratie pentru vacanta de la prieteni sau familie, 39% de pe site-urile de calatorie si 24% iau decizii din informatiile primite din retelele sociale si, in egala masura, prin agentiile de turism.
Calatorii romani consulta in aceeasi masura parerile familiei sau colegilor (54%) despre vacanta asa cum cauta inspiratie in online, pe site-urile de calatorii (50%).
Popularitatea serviciilor online specializate in calatorii arata ca romanii urmaresc cu interes piata furnizorilor ofertelor de calatorie la nivel global si, totodata, ca doresc sa isi planifice calatoriile in mod independent, alegand oferta care se potriveste cu propriile asteptari.
La scara europeana, cei mai multi utilizatori ai site-urilor de calatorie sunt din Italia (51%), Turcia (49%), Spania (46%), Portugalia (43%), Olanda (42%).
La nivel global, brazilienii (54%) si chinezii (52%) se informeaza cu ajutorul site-urilor de calatorie.
Atat femeile, cat si barbatii din Romania acceseaza in egala masura site-urile de calatorie. Desi s-ar putea crede ca tinerii sunt cei care se raporteaza la recomandarile gasite pe Internet, mai mult de jumatate dintre romanii care au din ce in ce mai mult ca reper site-urile specializate de calatorie au varsta cuprinsa intre 36 si 55 de ani (54%), urmati de cei cu varsta de pana la 65 de ani (53%) si de 40% dintre tinerii intre 18 si 22 de ani.
Studiul a fost initiat de momondo in 2017 in randul utilizatorilor din Rusia, Austria, Australia, Belgia, Brazilia, Canada, China, Germania, Danemarca, Spania, Finlanda, Franta, Italia, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, Romania, Elvetia, Suedia, Turcia, Marea Britanie.
Sondajul a implicat 24.700 de persoane, inclusiv aproximativ 1.000 de respondenti din Romania, cu varsta cuprinsa intre 18 si 65 de ani, barbati si femei. Respondentii au putut selecta mai multe raspunsuri la intrebarile din chestionar.