Romania vrea sa devina o destinatie turistica de top in Europa. Iata cum
turismdestinatie turisticavacantaconcediu
Romania are, incepand de joi, 17 august 2023, in dezbatere publica, o strategie pentru dezvoltarea turismului, in care guvernantii isi spun speranta ca va transforma tara noastra intr-o veritabila destinatie de vacanta pentru straini.
"Pana in 2035, conform viziunii strategiei, Romania va urma pasii necesari pentru a deveni o destinatie turistica bine cunoscuta si de inalta calitate, care ofera experiente unice pentru vizitatori. Aceasta dezvoltare va contribui semnificativ la cresterea economica si la crearea de locuri de munca in comunitatile locale, inclusiv pentru grupurile vulnerabile", a transmis Ministerul Economiei, Antreprenoriatului si Turismului (MEAT).
Cresterea sosirilor de turisti straini in perioada (2022-2025) este prognozata la 35% pe an (perioada de revenire de dupa Pandemie), iar pentru fiecare dintre anii urmatori (2026-2035) s-a estimat o crestere de 5%. In medie, 14 turisti genereaza un loc de munca in Romania. La estimarea cresterii fortei de munca a fost respectat acest raport.
S-a dovedit ca o crestere a cheltuielilor nu este dublata intotdeauna de cresterea numarului de turisti, deoarece, la un numar mai mare de sosiri, in tara sosesc grupuri mai diverse, iar daca exista facilitati mai bune si accesibilitate crescuta, mai multi turisti interni calatoresc in interiorul tarii. La estimarea proiectiilor de cheltuieli, s-a anticipat o crestere moderata a cheltuielii medii per turist.
" (...) Romania are o nevoie acuta de a-si dezvolta serviciile si produsele pentru a permite turistilor sa petreaca mai mult timp la destinatie si astfel sa contribuie semnificativ la economie. Sejurul mediu s-a aflat intr-un proces de depreciere in ultimul deceniu. Aceasta involutie este determinata de schimbarea comportamentului de consum, pentru ca tot mai multi romani isi petrec vacante mai lungi in strainatate si mai scurte in tara. Scaderea sejurului mediu petrecut la destinatie are drept rezultat atragerea unor cheltuieli mai mici din partea turistilor interni.
Mai mult decat atat, peste jumatate dintre acestia isi petrec vacantele in zone litorale sau montane si, de aceea, este importanta diversificarea ofertelor pentru a putea raspunde nevoii crescande a pietei locale de a retine cheltuielile generate de turisti in tara, in vederea asigurarii unei balante nationale de plati pozitive", se mentioneaza in document.
Fiind in dezbatere publica aceasta strategie, propunerile si opiniile pot fi transmise in termen de 30 de zile.
Foto: freepik.com