Romanii care vor sa isi schimbe pasaportul trebuie sa stie ca il vor putea primi acasa, prin intermediul Postei Romane. Noua modificare anuntata la inceputul lunii august vizeaza inclusiv pasapoartele electronice, aproximativ 250.000 de documente urmand sa fie expediate in perioada urmatoare prin Posta Romana la domiciliul romanilor care au solicitat aceste acte.
“In functie de optiunea solicitantilor exprimata la depunerea cererii sau, ulterior, printr-o cerere formulata in scris transmisa pe adresa de e-mail a serviciului public comunitar de pasapoarte unde a fost depusa cererea, care va contine inclusiv datele pentru identificarea documentului sau a titularului, precum si datele de livrare (adresa de domiciliu/resedinta din tara si numarul de telefon), pasaportul simplu electronic poate fi expediat, prin servicii de curierat, la domiciliul sau la resedinta titularului ori ale persoanei care a formulat cererea, cu suportarea de catre acestia a contravalorii serviciului prestat”, a anuntat Directia Generala de Pasapoarte din cadrul Ministerului Afacerilor Interne.
Romanii care aleg sa primeasca pasaportul acasa prin Posta Romana vor fi nevoiti sa achite cheltuielile de expeditie. Costul nu este insa unul deloc ridicat, expedierea prin Posta avand un cost de numai 15 lei. Posta Romana a castigat prin licitatie un contract pe 12 luni cu Directia Generala de Pasapoarte din cadrul MAI. Potrivit datelor existente, valoarea contractului este estimata la 3.5 milioane de lei, fara TVA.
Contractul a fost scos la licitatie de Ministerul Afacerilor Interne chiar la inceputul acestei veri, prin procedura simplificata. Posta Romana a fost singura companie care a trimis o oferta in acest sens, insotita initial de cateva intrebari legate de cerintele tehnice solicitate in contract. Spre exemplu, reprezentantii Postei Romane au intrebat daca este acceptata incasarea tarifului de expediere la destinatie cu numerar. Potrivit raspunsului oferit de MAI, aceasta modalitate de plata a taxei de curierat a fost exclusa inca de la bun inceput.
Totodata, Posta Romana s-a mai interesat daca preluarea semnaturii fizice a destinatarului pe formulare, scanarea si incarcarea in aplicatia AWB a semnaturii si transmiterea electronica este o metoda care corespunde cerintelor tehnice din caietul de sarcini al licitatiei. Reprezentantii MAI au transmis ca punctajul obtinut in cee ce priveste “capacitatea tehnica” va fi conform gradului de dotare a curierilor cu echipamente de preluare electronica a semnaturii.
Pentru ca totul sa fie facut ca la carte, Posta Romana trebuie sa se asigure ca Directia de Pasapoarte este informata ca plicul a fost livrat persoanelor in cauza si va transmite electronic confirmarea primirii documentului in termen de 24 de ore de la momentul predarii plicului catre destinatari.
Sursa foto: Directia Generala de Pasapoarte
Ultimele NOUTATI
Situatia se repeta! Romania a avut cea mai ridicata rata din UE si in luna octombrie
Se scumpesc din nou ratele la banci, pentru creditele luate inainte de anul 2019
Partenerii nostri
Legea nr. 283/2024: stabilirea salariilor minime adecvate si noile OBLIGATII ale angajatorilor
A aparut Calendarul Contabilului Vesel 2025! Contine 12 caricaturi ce garanteaza hohote de ras!
Cum stabilim durata de amortizare pentru un mijloc fix second-hand
Atentie la modificarile referitoare la impozitul MICRO: Aspecte importante de retinut
Te-ar putea interesa si