Preturile biletelor si disponibilitatea zborurilor sunt afectate: tarifele aeriene o sa ramana ridicate
avioaneavionpreturi bilete avioncreste pretul biletelor de avion
Industria aviatica se confrunta cu provocari semnificative, pe fondul problemelor de productie intampinate de gigantul Boeing.
Aceste dificultati se resimt in intreaga industrie, afectand capacitatea transportatorilor de a satisface cererea in crestere pentru calatorii aeriene si ridicand ingrijorari legate de cresterea preturilor la bilete.
Tensiunile din sectorul aviatic: tarifele si disponibilitatea zborurilor sunt afectate
In ultimele luni, preturile biletelor de
avion au cunoscut o tendinta ascendenta, iar explicatia sta in ofertele limitate si cererea ridicata. Michael O’Leary, CEO-ul Ryanair, a subliniat ca aceasta situatie ar putea duce la o crestere a tarifelor aeriene cu 5-10% in aceasta vara. Companii aeriene majore precum Ryanair si Southwest au revizuit in scadere estimarile privind livrarile de avioane Boeing, fapt ce amplifica tensiunile din sectorul aviatic.
Foarte posibil ca tarifele sa ramana destul de sus destul de mult timp
Insa, problemele nu sunt exclusiv legate de Boeing. Problemele tehnice cu motoarele fabricate de Pratt & Whitney au determinat oprirea la sol a sute de avioane Airbus, afectand astfel si transportatorii care opereaza cu aceste aeronave. Companii precum Lufthansa se confrunta cu dificultati similare, iar aceasta situatie afecteaza in mod direct capacitatea lor de a satisface cererea in crestere.
Analizele industriei arata ca aceste constrangeri in productie ar putea mentine tarifele aeriene la un nivel ridicat pentru inca cativa ani. Previziunile indica faptul ca tarifele ar putea ramane ridicate pana in 2024, intr-o inversare a trendului de scadere inregistrat anul trecut.
In plus, productia redusa la nivel global in sectorul aeronautic contribuie la perpetuarea acestei situatii. Atat Boeing, cat si Airbus se confrunta cu dificultati in mentinerea ritmului de productie din cauza problemelor din lantul de aprovizionare si a altor obstacole.
In ceea ce priveste Boeing, incidente precum explozia fuselajului unui avion Max 9 si intarzierile in certificarea altor modele de avioane agraveaza situatia. Companii precum Ryanair si United Airlines se vad nevoite sa revizuiasca planurile de achizitii si sa caute alternative, cum ar fi colaborarea cu Airbus, pentru a acoperi golurile din flotele lor.
Schimbarea furnizorului de avioane nu este, insa, o solutie usoara. Comenzile sunt plasate cu multi ani in avans, iar adaptarea la noi modele de aeronave necesita timp si resurse considerabile. In plus, capacitatea limitata de productie a Airbus si backlog-ul semnificativ de comenzi reprezinta obstacole in calea unei tranzit?ii fluide.
Pe masura ce cererea pentru calatorii aeriene revine la nivelurile pre-pandemice, iar capacitatea de productie ramane sub presiune, este de asteptat ca tarifele aeriene sa ramana ridicate si sa continue sa creeze provocari pentru calatorii si transportatori. Astfel, este esential ca pasagerii sa fie constienti de aceste schimbari si sa isi planifice calatoriile cu atentie pentru a evita surprizele neplacute si costurile suplimentare.
Sursa foto: freepik.com