Transportul aerian este unul dintre cele mai afectate segmente in 2020, masurile de restrictie impuse de autoritati in vederea limitarii raspandirii epidemiei de coronavirus facandu-i pe multi sa isi amane sau sa isi anuleze complet calatoriile in afara tarii. Daca in timpul verii cifrele au aratat ceva mai bine, ultimele zile au adus noi scaderi dramatice ale numarului de pasageri de pe aeroporturile din Romania. Al doilea val al pandemiei de coronavirus a lovit puternic Europa in aceasta toamna, motiv pentru care multe state europene se afla deja sub carantina partiala sau totala in aceasta perioada.
O analiza publicata recent de Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti (CNAB) ne arata ca in data de 20 noiembrie un numar de doar 6.718 persoane au aterizat sau au decolat de pe Aeroportul Henri Coanda de langa Capitala. Scaderea fata de aceeasi zi a anului precedent este dramatica, in urma cu un an fiind raportat un numar de peste 34.600 de persoane. Situatia a stat si mai rau in data de 21 noiembrie, atunci cand pe Aeroportul Otopeni au fost raportate numai 3.468 de persoane care au plecat sau au venit. Pe 22 noiembrie, in ultima zi a saptamanii trecute, au fost inregistrate 7.136 de persoane care au tranzitat Aeroportul Henri Coanda.
Cifrele de la sfarsitul saptamanii trecute ne demonstreaza inca o data ca situatia este dramatica la acest capitol, numarul pasagerilor care au aterizat sau au decolat de pe Aeroportul Henri Coanda din Otopeni scazand cu nu mai putin de 84% in raport cu perioada similara din 2019. In aceste conditii, numarul de pasageri de pe Aeroportul Otopeni a ajuns la sfarsitul saptamanii trecute la cel mai mic nivel de dupa lockdown-ul din primavara, atunci cand marea majoritate a curselor aeriene au fost anulate. Reprezentantii aeroportului sustin ca singura cauza a acestei scaderi drastice a numarului de pasageri este legata de masurile de restrictie impuse atat de Romania, cat si de alte tari.
Dupa primele zece luni ale anului, pe Aeroportul Henri Coanda au fost inregistrati doar putin peste patru milioane de pasageri. Diferenta in comparatie cu aceeasi perioada a anului precedent este semnificativa, dupa primele zece luni ale anului 2019 fiind raportat un numar de 12.47 milioane de pasageri. In aceste conditii, vorbim despre o scadere a numarului de pasageri cu 68%. Totodata, si miscarile de aeronave din aceasta perioada s-au diminuat cu 56%, de la 104.472 la 46.445.
Scaderea numarului de pasageri atrage dupa sine si scaderea semnificativa a veniturilor pentru Aeroportul Henri Coanda. CNAB se asteapta la un numar total de 4.5 - 4.7 milioane de pasageri pana la sfarsitul acestui an, veniturile totale urmand sa scada in aceste conditii cu aproximativ 60%. Oficialii CNAB au raportat in primele sase luni ale anului venituri operationale de 220.9 milioane de lei, de peste doua ori mai mici in comparatie cu prima jumatate a anului precedent. Dupa primele noua luni, CNAB a inregistrat pierderi in valoare de 49.6 milioane de lei, de la un profit net de 333.3 milioane de lei in aceeasi perioada a anului 2019.
La inceputul acestei saptamani, Comisia Europeana a aprobat o schema de ajutoare pentru statul roman, in valoare de 21.3 milioane de lei, echivalentul a aproximativ 4.4 milioane de euro, in vederea despagubirii operatorilor regionali pentru pagubele suferite ca urmare a pandemiei de coronavirus.
Ultimele NOUTATI
Salariul unui inginer in Romania: cat de bine sunt platiti inginerii, in functie de experienta
Majorare alocatii copii. S-a decis! Cand intra mai multi bani in contul parintilor si cat vor primi in plus
Seful BNR, avertisment despre majorarile salariale din sectorul privat: Suntem pentru cresteri salariale, dar datele sunt decorelate cu productivitatea
Ghidul soferului. Ce sa faci cand martorul de bord al presiunii in pneuri se aprinde
Partenerii nostri
CONDITII cumul pensie cu salariu. Pasi de urmat si documente necesare
Modificarea unei norme intregi de lucru in fractiune de norma. MODEL act aditional
Te-ar putea interesa si
Seful BNR, avertisment despre majorarile salariale din sectorul privat: Suntem pentru cresteri salariale, dar datele sunt decorelate cu productivitatea