Indexul Mastercard al Destinatiilor Urbane pune Bucurestiul pe primul loc in topul destinatiilor din Europa cu cel mai mare potential de dezvoltare
index mastercardturism bucurestiturism romaniapotential bucuresti
Anul acesta, Bucurestiul ocupa primul loc in topul destinatiilor din Europa cu cel mai mare potential de dezvoltare, conform Indexului Global Mastercard de Destinatii Urbane 2018.
Studiul Mastercard a oferit, in ultimul deceniu, o analiza importanta despre turismul urban si despre comportamentul turistilor.
Bucurestiul s-a aflat in top si anul trecut, cand a fost orasul european cu cea mai mare crestere a numarului de turisti, conform Indexului Global Mastercard de Destinatii Urbane 2017.
Potentialul de dezvoltare inregistrat de Bucuresti in 2018, potrivit Indexului Global Mastercard de Destinatii Urbane, este de 10,7%.
Datele Mastercard mai arata ca Bucurestiul numara aproximativ 1,3 milioane de turisti care apeleaza la servicii de cazare, durata medie de sedere a turistilor este de 1,6 zile, iar valoarea medie cheltuita pe zi se ridica la 210 dolari.
Locul secund in clasament ii revine Lisabonei, cu un potential de crestere, in 2018, de 10,6%.
Lisabona numara 4,9 milioane de turisti care apeleaza la servicii de cazare, durata medie pe care o petrece un turist in Lisabona este de 2,6 zile, iar cheltuielile zilnice se ridica la o medie de 163 de dolari.
Cel de-al treilea loc in topul oraselor europene cu cel mai mare potential de dezvoltare este ocupat de Santa Cruz De La Palma, cu 9,3%.
Santa Cruz De La Palma numara 5 milioane de turisti care apeleaza la servicii de cazare, turistii petrec, in medie, in oras, 8,1 zile, iar cheltuielile zilnice se ridica la o medie de 210 dolari.
Indexul Global Mastercard de Destinatii Urbane, care s-a extins anul acesta si include 162 de orase, nu reprezinta doar un top al destinatiilor urbane la nivel global, ci, pe baza unei analize amanuntite a volumului de turisti si a cheltuielilor inregistrate in anul 2017, ofera previziuni de crestere pentru 2018 si, in premiera, o viziune de ansamblu asupra duratei medii de sedere si a sumei
cheltuite pe zi.
Bangkok, cel mai vizitat oras de pe glob
In ceea ce priveste topul celor mai vizitate orase pe plan global, Bangkok se afla pe primul loc in acest clasament, urmat de Londra si Paris.
Urmatoarele cele mai vizitate orase din intreaga lume sunt Dubai, Singapore, New York, Kuala Lumpur, Tokyo, Istanbul si Seul.
Potrivit studiului Mastercard, orasele din acest top demonstreaza inca o data importanta unei infrastucturi bine puse la punct, a unei puternice culturi locale, dar si a atractiilor turistice si de business.
Cu aproximativ 20 de milioane de vizitatori, Bangkok ramane fruntas in clasamentul acestui an si este putin probabil sa fie depasit, avand in vedere cresterea puternica de 9,6% estimata pentru 2018.
Vizitatorii tind sa stea in Bangkok 4,7 nopti si sa cheltuiasca in medie 173 de dolari pe zi. Indiferent de motivul pentru care oamenii aleg sa calatoreasca, fie in interes de afaceri sau pentru relaxare, Mastercard colaboreaza cu un spectru larg de parteneri, inclusiv companii de turism, planificatori urbani, banci si comercianti pentru:
- a identifica si a aborda provocarile urbane prin solutii scalabile in incluziunea digitala si dezvoltarea economica; Mastercard a lansat recent City Possible, o platforma globala destinata oraselor, institutiilor de cercetare si organizatiilor din sectorul privat prin intermediul careia provocarile comune sunt abordate prin colaborare;
- a simplifica accesul la serviciile urbane esentiale, cum ar fi transportul public: in peste 100 de orase, vizitatorii si localnicii pot folosi cardul contactless Mastercard pe care il detin deja pentru a avea acces in trenuri si autobuze;
- a ajuta oamenii sa calatoreasca in siguranta, oferind servicii de planificare, facilitati si conectivitate fara probleme la destinatie, dar si acceptare in milioane de locatii din intreaga lume;
- a crea experiente unice in domeniul culinar, divertisment si cumparaturi in 42 de orase Priceless din intreaga lume.
Indexul Global Mastercard de Destinatii Urbane ierarhizeaza orasele in functie de numarul total al turistilor care apeleaza la servicii de cazare si al chetuielilor transfrontaliere realizate de aceiasi turisti in cursul anului 2017, oferind totodata previziuni cu privire la pontentialul de crestere al numarului de turisti care apeleaza la servicii de cazare pentru anul 2018.
Indexul nu se bazeaza pe volumele sau informatiile de tranzactionare ale Mastercard. Prognozele se bazeaza pe media ponderata a prognozei turismului la nivel national si a datelor lunare efective la nivelul orasului pentru 2018, disponibile pana in ultima luna inainte de lansare.