Germania este a doua destinatie europeana de vacanta si business pentru romani
turism germaniaromani germania
Organizatia Germana pentru Turism a prezentat, astazi, cele mai recente statistici referitoare la Germania ca destinatie turistica. Conform datelor Institutului Federal de Statistica, in anul 2016, Germania a inregistrat peste 880.000 de innoptari ale turistilor romani si o crestere procentuala de 10,1% fata de anul anterior, cand s-au inregistrat 801.705 de innoptari.
Romania a avut una dintre cele mai mari cresteri fata de tarile din regiune. Cu o cota de piata de 12%, Germania este pe locul al doilea ca destinatie din Europa, pentru turistii romani.
Regiunea Bavariei (26,7%), Baden-Wruttemberg (19,4%) si Hessen (14,7) se numara printre zonele preferate. Turistii romani prefera sejururile de peste 4 zile si au un buget zilnic de aproximativ 64 de euro. 69% dintre turistii romani in Germania aleg sa vina cu masina, insa este in crestere numarul celor ce prefera avionul (19%) si autocarul (10%).
Conform statisticilor, turistii isi planifica din timp vacantele (57%) si aleg in continuare sa isi rezerve vacantele prin intermediul agentiilor de turism (31% din total). In ceea ce priveste scopul calatoriei, 44% dintre turistii romani isi petrec vacanta in Germania in timp ce 29% vin in interes de serviciu.
Majoritatea turistilor care aleg Germania ca destinatie turistica fac parte din generatia tanara, cu varste cuprinse intre 15-34 de ani (49%).
Numarul turistilor de peste 55 de ani reprezinta 27% din total celor care viziteaza Germania.
In 2016, Germania a continuat trendul de crestere a turismului de incoming, inregistrand un plus de 1,4% comparativ cu anul 2015 si depasind nivelul de 80 de milioare de innoptari. Europa ramane cea mai puternica piata - sursa de turisti care aleg sa isi petreaca vacantele pe teritoriul german, cu o cota de piata de 73,7% si o crestere fata de anul anterior de 1,9%.
Germania si-a mentinut pozitia puternica in competitia cu alte destinatii europene, in 2016. Conform celor mai recente analize realizate de IPK International World Travel Monitor, Germania este a doua optiune de calatorie in topul celor mai populare destinatii turistice pentru europeni, cu 53,7 milioane de excursii organizate din Europa.
In fruntea clasamentului, se afla Spania care a inregistrat o crestere de 10%, Franta ramane pe locul al treilea, in ciuda scaderii cu 4% a calatoriilor, urmata de Italia si Austria.
Cea mai mare parte a turismului european de incoming pentru Germania o reprezinta vacantele, acoperind peste 55% din acest segment de piata.
Europenii prefera in continuare vacantele de minimum 4 nopti (17,5 milioane de innoptari si o crestere de 5%). Cu toate acestea, numarul de innoptari pe termen scurt, pentru city break-uri, a inregistrat o crestere mult mai dinamica, de 25%, ajungandu-se la 12,1 milioane de innoptari. Germania este in continuare pe locul intai in Europa ca destinatie de city-break.