Din 12 iunie 2020, CFR Calatori reia programul Trenurile Soarelui
trenurile soareluitarife trenurile soareluibilete cfrtarife cfrtrenuri delta
Pentru asigurarea legaturii intre principalele orase ale tarii si litoralul romanesc, pe perioada sezonului estival, CFR Calatori a adoptat un program variat care consta fie in prelungirea circulatiei unor trenuri care aveau ca destinatie finala Bucuresti Nord spre Mangalia, fie prin introducerea de trenuri care au ca destinatie exclusiva litoralul Marii Negre.
Prima parte a programului Trenurile Soarelui incepe din data de 12 iunie 2020, prin prelungirea circulatiei urmatoarelor trenuri la /de la Mangalia, pana la data de 25/26 iunie 2020, dupa cum urmeaza:
Trenurile IR 1642/IR 1641 Baia Mare - Bucuresti Nord si retur vor circula pana la / de la Mangalia ca trenuri IR 1942/ IR 1941, cu grupa de vagoane de la / pana la Cluj Napoca IR 1638/IR 1639 si pentru Bistrita Nord IR 1648.
Trenurile IR 1862/IR 1861 Iasi - Bucuresti Nord si retur vor circula pana la/de la Mangalia ca trenuri IR 1964/ IR 1963, cu grupa de vagoane de la/pana la Suceava IR 1756/ IR 1757.
Trenurile IR 1695/IR 1696 Timisoara Nord - Bucuresti Nord si retur vor circula pana la/de la Mangalia ca trenuri IR 1996/IR 1995, cu grupa de vagoane de la/pana la Resita R 9172/ R 9161.
Trenurile IR 1742/ IR 1741 Satu Mare - Bucuresti Nord si retur vor circula pana la / de la Mangalia ca trenuri IR 1946/ IR 1945.
Revine in circulatie si in acest sezon, din 12 iunie, ”Trenul Tineretului” IR 1924 / IR 1923 pe ruta Sibiu - Bucuresti Nord - Mangalia si retur.
Incepand cu 26/27 iunie 2020, se introduc in circulatie trenuri dedicate asigurarii legaturii cu litoralul dinspre Timisoara Nord, Arad, Deva, Craiova, Sibiu, Satu Mare, Baia Mare, Oradea, Cluj Napoca, Brasov, Targu Mures, Iasi, Suceava, Galati, iar trenurile mentionate mai sus vor reveni la mersul initial.
Legatura directa Arad - Mangalia si retur va fi realizata de trenurile IR 1922/IR 1921 pe intreaga durata a programului estival, iar legatura directa intre capitala - Mangalia si statiunile de pe litoral va fi realizata cu trenurile IR 1983/ IR 1984 in perioada 27 iunie - 6 septembrie.
De asemenea, va creste frecventa trenurilor intre Constanta si Mangalia pentru a fi deservite toate statiunile de pe litoral. Trenurile de lung parcurs au in compunere vagoane de dormit si cuseta.
Pentru accesul turistilor in
Delta Dunarii, din 13 iunie 2020, trenurile IR 1589/ IR 1588 vor asigura zilnic, pe intreaga durata a sezonului, legatura directa Bucuresti Nord -Tulcea Oras si retur. Totodata, in fiecare zi, 4 trenuri (doua tur si doua retur) vor continua sa circule intre Medgidia si Tulcea.
Un bilet Bucuresti-Constanta costa 59,6 lei
Tariful pentru o calatorie Bucuresti-Constanta este de 59,6 lei la tren IR, clasa a 2-a. Daca se achizitioneaza un bilet dus-intors, pasagerul beneficiaza de 10% reducere. De asemenea, pentru cumpararea biletelor in avans reducerea este de pana la 15% din tariful de transport.
Studentii si elevii beneficieaza de gratuitate la calatoria la vagon clasa a 2-a.
Pentru serviciile cuprinse in programul special estival sunt valabile toate facilitatile de calatorie acordate prin actele normative in vigoare.
CFR Calatori CFR reaminteste ca, la bordul trenurilor, purtarea mastii de protectie este obligatorie si recomanda cumpararea online a biletelor de tren pentru a evita manipularea numerarului.
Este indicata efectuarea platii la ghiseu cu card bancar sau telefon in punctele de vanzare unde este posibil acest lucru si respectarea distantei intre calatori la ghiseele caselor de bilete/birouri de informatii.
Biletele pot fi achizitionate cu o anticipatie de 20 zile, de pe urmatoarele canale: online de pe www.cfrcalatori.ro; de la automatele de vanzare bilete din gari; si daca nu este posibil altfel, direct de la casele de bilete din gari si distribuitori autorizati (agentii de turism), unde este recomandata pastrarea distantei fata de celelalte persoane.