De ce le este cel mai dor romanilor in contextul pandemiei?
calatorii pandemierevenire normalitateterminare pandemiesfarsit pandemie
Contextul cauzat de pandemia de COVID-19 ne-a facut sa ne regandim in profunzime stilul de viata, de la locul de munca, la hobby-uri si iesiri cu prietenii. Schimbarea a fost cuvantul-cheie pentru anul 2020, iar acest lucru a declansat emotii diverse. Reveal Marketing Research a vrut sa afle care sunt activitatile care le lipsesc cel mai mult romanilor si la care si-ar dori sa se intoarca mai repede.
Potrivit studiului, calatoriile sunt pe primul loc in preferintele romanilor, cand vine vorba de revenirea la normal, mai ales in randul celor cu venituri mai ridicate. 38% dintre respondenti vor sa poata calatori din nou ca inainte. 48% dintre familiile moderne, urmate de 46% dintre tinerii profesionisti afirma ca le este dor de calatorii.
Aproximativ o treime dintre adultii care nu au partener a mentionat acelasi lucru, potrivit Reveal Marketing Research.
In acelasi timp, intrebati ce activitati ar dori cel mai mult sa revina cat mai repede la normal, 25% dintre respondenti au alese intalnirile cu familia si prietenii.
Procentele sunt similare pentru toate segmentele analizate: familiile traditionale sunt la egalitate cu maturii fara partener in privinta acestei optiuni, ambele categorii inregistrand 27%. Dintre toate segmentele, tinerii au bifat in cea mai mare masura aceasta optiune, 40% dintre acestia afirmand ca isi doresc sa se poata intalni in conditii normale cu prietenii si familiile lor (milenialii 20%, tinerii profesionisti 20%).
Activitatile de recreere sunt si ele printre optiunile romanilor atunci cand se gandesc la ce si-ar dori sa revina la normal, mai ales pentru persoanele singure. Conform Reveal Marketing Research, 23% dintre maturii fara partener vor sa poata iesi din nou in oras ca inainte sau sa-si poata practica hobby-urile, urmati de mileniali, cu 22%.
Noua normalitate: telemunca si comenzile online
Interesant este ca revenirea la job nu se afla in topul dorintele romanilor in legatura cu reluarea activitatilor asa cum erau ele inaintea izbucnirii pandemiei. Doar unul din 10 romani a mentionat aceasta optiune.
Dintre segmentele analizate, doar 13% dintre tinerii profesionisti si 8% dintre familiile moderne au declarat ca isi doresc sa revina la normal mai repede mersul la serviciu. Datele sugereaza ca romanii au reusit sa se adapteze noii realitatii si sa-si poata indeplini saricnile de serviciu, indiferent de locul in care se afla.
Totodata, cumparaturile in magazinele fizice se afla printre ultimele optiuni selectate de respondenti, doar 4% dintre romani bifand aceasta activitate.
O explicatie ar putea fi ca magazinele fizice sunt deschise, in continuare, iar schimbarile vizeaza doar masurile de protectie impotriva raspandirii noului coronavirus.
Asadar, romanilor nu le este dor sa mearga la cumparaturi in magazinele fizice, deoarece aceasta este o activitate pe care o desfasoara si in prezent.
Pe de alta parte, se observa tendinta oamenilor de a se indrepta spre mediul online din ce in ce mai mult. Conform unui studiu anterior Reveal Marketing Research, 43% dintre romani afirma ca fac cumparaturi online intr-o saptamana obisnuita.
Foto: pexels.com