Cum au pierdut romanii 2.500 de ore de vacanta
intarzieri avioaneairhelpdespagubiri intarzieri
Potrivit unui raport AirHelp, intre 15 iunie si 15 septembrie 2018, pasagerii din Romania ai companiilor aeriene au pierdut 2.500 de ore de vacanta din cauza intarzierilor avioanelor. Nu mai ppuitn de 636.000 de pasageri din Romania au fost afectati de zboruri intarziate.
5.600 de avioane au decolat cu o intarziere mai mare de 15 minute, iar 100 au fost anulate.
In ceea ce priveste zborurile eligibile pentru compensatii, adica acelea care au intarzieri mai mari de 3 ore, in perioada sezonului estival, peste 23.000 de pasageri au fost afectati.
AirHelp considera ca acelasi numar este asteptat si anul acesta, pe baza faptului ca, in primele 3 saptamani din luna iunie 2019, peste 1.180 de zboruri din 3.800 care au plecat din Romania au avut intarzieri mai mari de 15 minute, precum si anulari.
In toata lumea, intre 15 iunie si 15 septembrie 2018, peste 1,2 milioane de zboruri au avut intarzieri, dintre care aproape 305.000 au fost in Europa.
Cel mai rau, la capitolul punctualitate in Europa, sta Germania, cu 48.000 de ore de zbor intarziate, foarte aproape fiind Marea Britanie.
Cu toate ca zborurile din Romania inregistreaza intarzieri, suntem printre cele cu o punctualitate ridicata, imediat dupa Finlanda.
De asemenea, in timpul sezonului estival din 2018, charterele si-au pastrat punctualitatea, numai cateva avand intarzieri semnificative.
Pentru perioada 15 iunie - 15 septembrie 2019, AirHelp estimeaza ca peste 592.000 de pasageri se vor confrunta cu intarzieri mai mari de 15 minute si anulari ale zborurilor lor.
Pentru a evita o calatorie stresanta, pasagerii sunt sfatuiti sa-si cunoasca drepturile. Directiva europeana 261 le permite pasagerilor companiilor aeriene compensatii de pana la 600 de euro de persoana in cazul intarzierilor mai mari de 3 ore.
Directiva se aplica tuturor zborurilor din Uniunea Europeana si celor operate de o companie europeana.
Pentru a fi siguri ca cererea lor este eligibila, pasagerii trebuie sa pastreze boarding pass-ul si alte documente de calatorie si sa intrebe compania aeriana privind motivul intarzierii.
AirHelp este lider mondial in obtinerea de compensatii. Din 2013, cand AirHelp a fost fondata, compania a ajutat peste 13 milioane de pasageri.